vrijdag 13 september 2024

Review: ELF Bite Sized Eyeshadow Mini Palette

De laatste paar jaar is het Amerikaanse merk ELF bezig met een opmars te maken in Nederland. En dat is niet zo gek ook. ELF (wat staat voor Eyes Lips Face) is een budget vriendelijk merk waarbij de prijzen liggen tussen de €3 en €15. Toen ik laatst bij de Etos was, viel mijn oog op de Bite Sized Eyeshadow Mini Palette. Een klein schattig oogschaduw palette met vier kleurtjes. Normaal gesproken, kies ik bruin/nude tinten. Maar deze keer niet. Ik koos nu voor groene oogschaduw! Benieuwd of dit een goed idee is geweest? Dat lees je in deze review!



ELF Hot Jalapeno Bite Sized Eyeshadow Mini Palette 

Een paar jaar geleden had ik al een keer een oogschaduw palette van ELF geprobeerd, maar dat was geen succes. Waarom dat was, dat lees je hier. Waarom ik dan toch weer een oogschaduw palette van ELF heb gekocht? Ik hoorde zo veel goede verhalen over de kleine oogschaduw palettes van ELF, dat mijn nieuwsgierheid geprikkeld werd.


Op de website van ELF staat het volgende over hun mini oogschaduw palettes:

Pigmented eyeshadow palettes that deliver 4 creamy, blendable colors in mini compacts.
Why you'll love it:High pigment eyeshadow with blendable color
Mix of 4 matte and shimmer shades
Smooth, creamy application
Ideally sized for application and touch ups on the go
Little compact, big impact. These mini eyeshadow palettes feature a combo of 4 matte and shimmer shades to take your eyes from day to night and suit every e.l.f.ing mood. The highly pigmented powder eyeshadows deliver rich, blendable color that stays put and makes a statement.

De vormgeving van dit palette is erg simpel: wit met een doorzichtige deksel waarop in witte letters ELF staat. Ik hou van mooie vormgeving, maar zo'n doorzichtige deksel heeft ook wel één groot voordeel: je ziet gelijk welke kleuren er in het oogschaduw palette zitten. Doordat het palette zo klein is, kan je het gemakkelijk meenemen op vakantie.


Het palette bestaat uit vier tinten: twee matte tinten (medium en donker groen) en twee shimmer tinten (goud/bruin en groen). Dankzij de verschillende finshes kan je vele verschillende looks maken. De pigmentatie van de oogschaduw is erg goed. Ik had de lichtste kleur oogschaduw opgedaan voor een concert (zonder een oogschaduw primer) en aan het einde van de avond, zat mijn oogschaduw nog net zo goed als aan het begin van de dag! Er is iets fall out, maar dat heb je vrijwel altijd met poeder producten. De kleuren blenden gemakkelijk in elkaar over zonder de intensiteit te verliezen. Ik heb enthousiast over dit palette. Zo enthousiast zelfs, dat ik er nog twee gekocht heb. 



Verkrijgbaarheid

ELF is onder meer online te koop op hun eigen website en bij Douglas. Bij geslecteerde filialen van Etos kan je ELF ook kopen. Het oogschaduw heb ik bij Etos gekocht en koste €5

4 opmerkingen:

  1. Ziet er echt als een heel mooi palet uit.
    Ik zelf hou wel van deze kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige Eyeshadow. Geweldig! Echt mijn kleuren en nog eens supergoedkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tinten zitten er in dit mini palette van ELF.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben groot fan van groen tinten in oogschaduws, ik vind dit pallet dan ook prachtig. Maar ik moet helaas allergeen vrije make-up dragen, dus ik kan deze zelf niet gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: SLA PARIS Sunlit Liquid Contouring Skin Touch Cappuccino

Het contouren van jouw gezicht kan je met vele verschillende producten doen, zoals met poeders of met een stick . Maar je kunt ook een vlo...