vrijdag 31 mei 2024

Review: Olcay Gulsen Beauty Lip Oil

Veel merken brengen tegenwoordig een lip oil uit. Vorig jaar bracht Olcay Gulsen Beauty vijf tinten lip oil uit. En nu zijn er weer drie kleuren bijgekomen! En daar ben ik echt heel blij mee! Ik vind een lip oil namelijk een van de fijnste lip verzoringsproducten. Je lippen worden niet alleen verzorgd, maar krijgen ook een mooie glans en een subtiele kleur. Benieuwd naar mijn ervaring met de lip oil van mijn favoriete Nederlandse merk? Dan moet je zeker deze review lezen!



Lipgloss versus lip oil

Voordat ik meer vertel over de lip oil van Olcay Gulsen Beauty, vertel ik eerst even kort het verschil tussen een lipgloss en een lip oil. Veel mensen denken dat beide producten hetzelfde zijn.


Lipgloss is echt een cosmetica product: het geeft de lippen een glans en geeft de lippen een andere kleurtje. Daarbij is de textuur van een lipgloss dik en is het plakkerig. Ook heeft het een korte draagtijd: je moet vaker bijwerken om de kleur te behouden. Een lip oil is meer een huidverzorging. Dankzij allerlei hydraterende en voedende ingrediënten worden de lippen verzorgd. Qua textuur is het licht gewicht (je voelt het haast niet liggen op de lippen) en daarbij heeft het een langdurige hydraterend effect.

Nu bestaan er ook lipglosses met skincare ingredienten, maar het hoofddoel van de lipgloss is de lippen kleur en glans geven


Olcay Gulsen Beauty Lip Oil

Dit is wat OGB zelf zegt over hun lip oil:

Creëer een high shine effect zonder je lippen uit te drogen met de Olcay Gulsen Beauty Lip Oil in Cappuchino. Met de kleur van een gloss en de glans van een olie is het de perfecte mix tussen beide.

De non-sticky formule smelt bij applicatie op de huid voor een superzachte en smooth finish. De olie zit boordevol verzachtende ingrediënten die de lippen hydrateren en comfortabel aan laten voelen, waardoor velletjes en gebarsten lippen worden voorkomen. Naast de verzorgende voordelen heeft dit product een plumping effect en geeft een glass lips-look.

Op het eerste gezicht lijken de lip oils op nagellak flesjes qua vormgeving: een transparant flesje met een gouden dop. Op het flesje staat Olcay Gulsen Beauty. De applicator is qua textuur en vorm vergelijkbaar met een lipgloss applicator, maar dan een stuk groter. Hierdoor breng je gemakkelijk de lip oil aan op de lippen. De lip oil voelt prettig  aan op mijn lippen. Ik heb echt het gevoel dat mijn lippen verzorgd en gehydrateerd worden. De houdbaarheid is erg goed. Langer dan een lipgloss zelfs! En ook niet geheel onbelangrijk: het kleeft totaal niet. Iets wat je soms nog wel eens kunt hebben met een lipgloss.


Er zijn maar liefst acht tinten:Cappuchino (warm bruin), Bella (rozebruin), Spirit (perzik), Bubble (hot pink), Heaven (koraal), Shimmer Juice (lichtroze glitter), Juicy (transparant roze) en Golden Girl (gouden glitter). Van subtiel tot knallend. Voor ieder wat wils dus! Sommige kleuren lijken behoorlijk aanwezig in de verpakking, maar vallen heel erg mee op de lippen. Mijn lippen hebben een mooie subtiele glans en een prachtige kleur. Wanneer je de getinte lip oil op heb, zie je echt een mooie kleur op je lippen! 



Gebruik jij wel eens een lip oil?



Verkrijgbaarheid

De Lip Oil Cappuchino is verkrijgbaar online bij Olcay Gulsen en kost €14,95 per stuk. Er is ook een set met de lipstick en lipliner Baked. Dit set kost €23,03. De drie nieuwste kleuren lip oil (Cappuchino Heaven, Shimmer Juice) zijn ook te koop in een set voor €31,40. Daarnaast kan je ook alle acht de tinten kopen in een set voor  €83,72 


Als je via deze link wat besteld, dan krijg je maar liefst €5 korting op jouw eerste bestelling.

7 opmerkingen:

  1. Alle tinten klinken prachtig! Ik vind de gene die jij hebt uitgekozen ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, leuke kleuren ook. En weeral iets bijgeleerd want ik kende het verschil niet tussen een lipgloss en een lip oil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tinten, ik heb nog nooit lip oil gebruik, maar het spreekt me wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed zeg, ook leuk dat je het als set kan kopen. Zelf heb ik nog geen ervaring met lip oil.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een goede tip, wat handig dat decl kleuren zijn uitgebreid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nog nooit lip oil gebruikt, wat een mooie tinten ook van deze lip oils.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooh wauw wat een prachtige kleur is dit.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: SLA PARIS Sunlit Liquid Contouring Skin Touch Cappuccino

Het contouren van jouw gezicht kan je met vele verschillende producten doen, zoals met poeders of met een stick . Maar je kunt ook een vlo...