dinsdag 30 januari 2024

Review: Rebel & Rose armbanden

Ik ben dol op mooie sieraden. Meestal draag ik zilveren sieraden, maar sinds kort draag ik ook kralenarmbanden gemaakt van edelstenen van het Nederlandse merk Rebel & Rose. Ik heb dit mooie merk via een van mijn favoriete muzikanten Danny Vera ontdekt. Je kunt de sieraden online kopen, maar ook in geselecteerde filialen. Omdat ik niet wist welke maat armband ik moest hebben, besloot ik naar de lokale juwelier te gaan. Benieuwd voor welke armband of beter gezegd: armbanden ik ben gegaan? Dat lees je in dit artikel!


Rebel & Rose

Voordat ik mijn armbanden laat zien, vertel ik eerst wat over dit mooie Nederlandse merk dat in 2015 is opgericht en als motto heeft Rebel & Rose, for the free spirits who don’t follow trends but set them.

Op hun eigen website omschrijven ze zichzelf als volgt:

Rebel & Rose staat voor ultieme vrijheid. Wij verleggen grenzen, het liefst elke dag. Onze sieraden zijn modieus, inspirerend en vooral helemaal van deze tijd. Het zijn de iconen van onze generatie. Maar uiteraard is Rebel & Rose niets zonder de mensen die onze sieraden dragen en combineren. Het zijn onze dragers die iedere dag de mode opnieuw uitvinden. Zij zijn de echte Rebels & Roses, de trendsetters, de free spirits. Wij leveren slechts de bouwstenen. De bouwstenen van een generatie Free Spirits.

Het assortiment van Rebel & Rose bestaat uit diverse sieraden zoals kralenarmbanden gemaakt met edelstenen of natuursteen, leren armbanden en zilveren armbanden. Maar ook ringen en kettingen behoren tot het assortiment.


Autumn Love

De eerste armband waar mijn oog opviel was de armband Autumn Love. De naam van de armband geeft al een beetje weg wat voor kleur de kralen van deze armband heeft: bruin. De armband bestaat uit een combinatie van Tijgeroog,  Lithographic en Fossil stenen die elk een diameter van 8 mm hebben en een zilveren slot met daarin het Rebel & Rose logo.


Indian Summer

De andere armband die ik gekozen heb is wat kleurrijker zoals de naam doet vermoeden. De armband Indian Summer bestaat uit Indiase Agate stenen van 6 mm en natuurlijk ook met een zilveren sluiting. 



De kralen armbanden komen in verschillende maten: XS (15cm), S (16,5 cm) en M  (17,5 cm) voor dames en voor de heren zijn de maten L (19 cm), L+ (20 cm) en XL (21 cm). Ik heb zelf maatje S. Deze valt niet te strak en zeker niet te los. De armbanden zijn van goede kwaliteit en zijn niet al te zwaar aan de pols. Wat erg fijn is als je, net zoals ik, meerdere armbanden aan een pols draagt. Ik draag eigenlijk altijd zilveren, wat meer klassieke sieraden, maar de armbanden van Rebel & Rose vind ik echt geweldig. Helemaal omdat je er eentje kan dragen, maar ze ook onderling kan combineren. Ik ben nu al aan het kijken welke Rebel & Rose armbanden mijn volgende worden!


Ben jij al bekend met dit mooie Nederlandse merk?


Verkrijgbaarheid

Je kunt alle Rebel & Rose sieraden op hun eigen website kopen. Daar kan je ook vinden welke juweliers de collectie verkoopt. De prijs van een armband is afhankelijk van de stijl en de kralen. Zo waren mijn armbanden respectievelijk €39,90 en €42,50

17 opmerkingen:

  1. Ik ken het merk niet maar ik houd erg van edelstenen armbanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf! Lekker stoer. Bij ons in de buurt zit er ook een juwelier die het verkoopt, misschien toch maar eens binnenlopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooie armbanden met die edelstenen zo. Heb ook een aantal edelsteen armbanden, maar draag ze zelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele gave en stoere armbanden, ik hou wel van wat rebelse merken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf zeg! Erg mooi, ook de symboliek achter de sieraden en natuurlijk de prachtige edelstenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb thuis een armband met zon- en maansteen, ik houd van de warme kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben wel fan van de kleuren van Indian Summer. De zilveren sluiten is ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave armbanden! Ik was er nog niet mee bekend. Ik ben dol op edelstenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige armbanden, ik vind de stijl echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie armbanden! Ik vind dat slotje met hun logo erop ook heel mooi en stoer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ken het merk niet, maar wat een prachtige armbanden zijn dat. Ik wil ook wel graag zoiets dragen, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie armbanden! Ik herkende het tijgeroog al, die vind ik het mooiste en zou ik zelf ook wel willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze Rebel & Rose armbanden zijn wel heel tof, ik ga zeker eens op hun website rondkijken wat voor moois ze allemaal aanbieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zijn ze. Ik houd van dit soort armbandjes. Ik ga meteen kijken wat ze nog meer hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben dol op Indian Summer. Dus ik snap je keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben toevallig vorige week op dit merk gekomen bij mijn zoektocht naar een mooie armband. Vooral de vele kleurencombinaties vielen mij op, maar ik twijfel nog of ik het leuk genoeg vind voor de langere termijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrina ; wat leuk is dat toch die blog verhalen
    Zoals deze ik ken het merk niet maar prachtige armbanden
    Ga zeker eens op het gemak kijken

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...