vrijdag 28 juli 2023

Review: Alka Body Scrub

Review Alka Body Scrub
Een tijdje geleden kreeg ik de Alka Body Scrub toegezonden om te testen. Om bij huidverzorging tot een goed oordeel te komen, test ik dit soort producten altijd voor minstens een maand. Ik heb de scrub nu ruim een maand gebruikt. Benieuwd hoe ik de scrub ervaren heb? Dat lees je in deze review!


Alka Body Scrub

Voordat ik vertel hoe ik de Alka Body scrub heb ervaren, vertel ik eerst wat meer over de scrub zelf. Want het is niet zomaar een body scrub!


Het geheim van een volledig vernieuwde huid? Zout en olie. Alka® Scrub is een unieke combinatie van ongeraffineerd Himalayazout en natriumbicarbonaat om zure afvalstoffen te neutraliseren en vijf natuurlijke oliën om de huid te voeden, te verzachten en te herstellen. Zo’n basische scrubbeurt doet wonderen voor je vel. En dat voel je. 


Scrubben met Alka® geeft niet alleen een weldadig gevoel, het heeft ook een diepwerkend effect. Het is de enige zout-en-olie formule met natriumbicarbonaat – ook wel bekend als zuiveringszout – en ongeraffineerd zout uit de Himalaya. Natriumbicarbonaat is een lichaamseigen stof die werkt als een zuurbuffer. Het roze zout uit de Himalaya bevat meer dan tachtig natuurlijke mineralen die tijdens het scrubben door de huid worden opgenomen. Ze dringen diep door in de cellen, houden daar de vochthuishouding op peil en stimuleren de celdeling. Met een basische pH-waarde van 7.6 is het geschikt voor het gehele lichaam en wordt de gezonde zuurgraad van de huid ondersteund.



Ingrediënten

Review Alka Body Scrub

De Alka Scrub bevat een vijftal oliën en vitamine. De schoonheidsmix van vijf oliën en Vitamine E zorgt ervoor dat de huid opgelucht adem kan halen. Saffloerolie zit vol antioxidanten en werkt kalmerend en herstellend. Arganolie heeft een positief effect op diverse huidproblemen en helpt tegen striae. De huid wordt weer zacht, elastisch en gezond. Verzachtende amandelolie is sterk vochtinbrengend en geeft de huid een boost. Jojobaolie fungeert als een natuurlijke factor 4 zonbescherming, is voedend en rijk aan essentiële vetzuren. Wat dat betreft doet ook zonnebloemolie een flinke duit in het zakje. De absorptie van vetten in de huid wordt gestimuleerd, waardoor vochtverlies wordt voorkomen. Een rijke mix van olie in een basische scrub die de zuurgraad van de huid weer op peil brengt. En dat is wel zo mooi.


Wat ik erg fijn vind, is dat de scrub is vrij van dierlijke producten, aluminium, parabenen, conserveringsmiddelen, kleurstoffen, siliconen en minerale oliën. Het is dus geschikt voor een vegan lifestyle.


Review Alka Body Scrub

De scrub komt in een grote blauwe pot met draai dop. In witte letters staat de merknaam en productnaam. Alsmede wat informatie over het product. Toen ik de dop van de pot draaide, werd ik verast door de laag olie die op de scrub ligt. Deze had ik namelijk niet verwacht, omdat het een scrub is. Je moet voordat je de scrub gaat gebruiken de olie even goed doorroeren, anders blijf je een wat gladde/olieachtige huid houden. Je maakt eerst jouw huid nat en daarna breng je de scrub aan met ronddraaiende bewegingen. Vervolgens spoel je alles af. Resultaat: een heerlijk gladde huid. 


Mijn huid is erg gevoelig, maar mijn huid reageert hier gelukkig goed op. Ik heb het gevoel dat inderdaad zachter, elastischer en zachter aanvoelt. Zelf heb ik geen huidproblemen zoals stiae, dus of het iets hiervoor doet, durf ik niet te zeggen.


Ben jij al bekend met Alka?


Verkrijgbaarheid

Alka® Scrub en de andere producten uit de lichaamsverzorgingslijn van AlkaVitae® zijn verkrijgbaar bij vakdrogisten, gezondheidswinkels, reformwinkels en in de Alka® webwinkel. Een pot van 625 gram kost € 24,95. 

8 opmerkingen:

  1. Dit lijkt mij ook wel wat. Ik scrub eigenlijk nooit, maar het idee om je huid eens even goed op te frissen spreekt me aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk een scrub voor onder de douche! Himalaya zout is een fijn product

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om te lezen dat je er enthousiast over bent! Ik zou het ook graag uit willen proberen. Lees goede verhalen over dit merk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het merk niet, maar wat fijn dat je huid er goed op reageert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kende Alka nog niet. Het lijkt me wel een erg goed product

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt als een fijn product en wellicht ook goed voor mijn eczeemgevoelige huid. Ik ben dol op scrubben, maar mag het niet zo vaak doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind een goed scrub verzorgingsproduct altijd erg fijn voor onder de douche

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb deze ook en vind het echt een heerlijke scrub!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Olcay Gulsen Beauty Cappuchino en Baked lipproducten

Het is geen geheim dat ik een grote liefhebber ben van de producten van Olcay Gulsen Beauty. Recentelijk heb ik een viertal (nieuwe) product...