woensdag 17 mei 2023

Preview: Trend It Up

Altijd als ik naar Duitsland ga, ga ik naar de DM (een drogisterij) om goedkope huidverzorging te kopen. Maar ook make up. Een merk dat ik dan vaak mee neem is Trend It Up. Dit is het huismerk van de DM. Het is niet alleen goedkoop (het goedkoopste product is een lipliner voor 95 cent en het duurste is een oogschaduw palette voor €4,95), maar ook van goede kwaliteit. Tot mijn verbazing kwam ik recentelijk dit merk tegen bij Die Grenze (een Duitse outlet winkel met een Action assortiment). De make up was maar €1,29 per stuk of 5 stuks voor €5. Deze keuze was dus snel gemaakt. Het leek mij leuk om een eerste indruk artikel te schrijven over Trend It Up. Lees je gezellig mee?


Trend It Up

De make up van Trend It Up is geïnspireerd op de internationale mode- en beautywereld waarbij ze trends omzetten in een persoonlijke look. Het merk bevat alle producten voor een complete look met producten voor de ogen, lippen, het gezicht en de nagels. Doordat ze bovenop de trends zitten, wisstelt de collectie regelmatig waarbij er nieuwe producten en kleuren komen.  De visie van Trend It Up is dat de schoonheid van onze individualiteit vieren en erop focussen. Niemand die een passie heeft voor schoonheid en mode, mag in een hokje worden geplaatst. Bij Trend It Up streven we de visie na dat iedereen zijn eigen stijl moet creëren en beleven. Make-up speelt hier een sleutelrol. En zo dienen onze producten als inspiratie voor het creëren van deze geheel eigen look. Wees een stem. Geen echo.


Oogschaduw

De eerste producten die ik oppakte

 waren deze twee oogschaduw palettes. Het smalle oogschaduw palette viel me op door de prachtige paarse tinten. Helaas komen deze tinten niet heel goed tot hun recht op de oogleden. Bij het blenden krijg je een groot kleurvlak in plaats van mooie kleur overgangen. Daarbij is er onwijs veel fall out en zijn de poeders wat chalky. Nee, dit palette is geen aanrader voor mij.


Het grote palette bevat 9 bruine/nude tinten. En laten dit nu net mijn favoriete kleuren zijn als het gaat om oogschaduw! In tegenstelling tot het smalle paletten, is deze wel een aanrader. De pigmenatie is goed en kleuren kan je goed in elkaar over laten blenden. Ook heeft dit palette een stuk minder fall out.


Face Lights Palette

Een ander palette dat mij gelijk opviel, was het Face Light Palette. De verpakking alleen al is een feestje voor het oog: babyroze met subtiele gouden glimmers. En dan de binnenkant! Het palette bevat 4 shimmering highlighters: roze (mijn favoriet), champagne, bruin en goud. Veelzijdige tinten dus. De pigmentatie is erg goed. Daarbij blend het mooi met de huid en kan je de intensiteit goed opbouwen.


Lipstick

Natuurlijk moest ik ook een lipstick kopen. Ik koos er eentje met een te schattige vormgeving: roze met zwarte strepen en een matroeska poppetje. Er waren vier tinten. Ik koos voor tint 4. Dit is de donkerste tint. Dit is een beetje paars/mauve-achtig. Erg mooi. De pigmentatie is erg goed. Ondanks dat dit een budget vriendelijke lipstick is, is de houdbaarheid goed. Een kopje thee met wat lekkers overleeft deze lipstick met gemak.


Highlightening Pen

Als laatste koos ik een, voor mij dan, onbekend product: een highlightening pen. Of te wel: een highlighter in potloodvorm. Ik ging voor de roze tint (verassing!). De kleur is mooi en subtiel. Maar ik moet nog wel even goed uitvogelen hoe ik dit potlood het beste kan gebruiken.


Overall genomen ben ik erg tevreden met de producten die ik gekozen heb. Als ik weer in Duitsland ben, dan ga ik zeker meer producten van Trend It Up kopen.


Ben jij al bekend met Trend It Up?

5 opmerkingen:

  1. Ik ben nog niet bekend met het merk maar het ziet er wel super vrolijk en mooi uit! Ook de kleuren zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hoort steeds vaker dat mensen naar Duitsland gaan voor verzorgingsproducten vanwege de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet lukken, wij zijn vorige week ook naar de DM in Tüdderen geweest. Uiteraard met een volle lading verzorgingsproducten naar huis gereden.Volgende keer ga ik toch even naar de Trend It Up producten kijken. Fijne tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het merk niet, maar vind de kleuren wel heel naturel en mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken dit merk nog niet. De oogschaduw paletten vind ik erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Masterclass: Nude look met By Dash Beauty

Een tijdje geleden ging By Dash Beauty live op Instagram. MUA Julia ging met verschillende By Dash Beauty producten een nude make up look ma...