woensdag 24 mei 2023

Make Up Zuster: MAC x Whitney Houston

In december 2022 kwam de film I Wanna Dance With Somebody uit. Dit is een muzikale biografische film over het leven van muziek icoon Whitney Houston. Voor MAC de perfecte gelegenheid om een collectie uit te brengen geïnspireerd op het te vroeg overleden icoon. Als muziek liefhebber werd ik erg enthousiast over deze collectie. Als klein meisje was ik echt dol op de film The Bodyguard uit 1992 waar Whitney Houston de vrouwelijk hoofdrol voor haar rekening nam. 


De MAC x Whitney Housten collectie bestaat uit een prachtig oogschaduw palette, maar liefst 4 lipsticks, twee Lipglass lipglossen, een set lashes, twee blushes, een highlighter en een make up tasje. Alle kleuren en namen zijn geïnspireerd op Whitney Housten en haar leven.


Nipy's Pink Rose Blush

Het is denk ik geen verassing dat ik graag een blush uit deze collectie wilde ik. Ik heb gekozen voor Nipy's Pink Rose Blush. Deze tint wordt omschreven als een midtone coral pink. Deze tint geeft jouw wangen een gezonde blos. Dit zegt MAC over de blushes: 
Give good love and even greater face with two all-new shades of limited-edition Powder Blush in red-plum and coral-pink hues. Features a shimmery texture enriched with vitamin E for easy application that lightly adheres to skin to achieve natural-looking, buildable colour. All dressed up in gold packaging – perfect for the star that you are.


De blush zit in een ronde goudkleurig verpakking met een doorzichtige deksel. Op deze transparante deksel staat in zwarte letters Whitney Housten en MAC. In de poeder zelf is de handtekening van Whitney. Een erg leuk detail als je het mij vraagt.




Nippy's Feisty Red Lipstick

Natuurlijk moest ik ook een lipstick hebben.  Er is keuze uit vier lipsticks: twee rode tinten, een nude tint en een roze tint. De nude en de roze vielen direct voor mij af: ze deden niet veel voor mij. Na even wikken en wegen koos ik uiteindelijk voor Nippy's Feisty Red. Dit is een bricky red amplifield lipstick. Het is een zeer creamy lipstick met een subtiele glans die tot wel 8 uur houd en jouw lippen hydrateert. MAC zegt het volgende over de lipstick collectie
Experience the greatest love of all with the product that made M·A·C famous – now inspired by Whitney. These four all-new rich shades of lipstick — including dramatic reds, Whitney’s go-to-hue — are available in a range of textures and colours reminiscent of what the diva herself wore. This limited-edition lineup includes Amplified and Matte formulas in red and neutral shades. Each bullet is wrapped in gold packaging – perfect for the star that you are.


De lipstick zit in een gouden huls. Op het onderste gedeelte zijn allerlei zwarte blokjes. Dit geeft een bijzonder effect. Op de dop staat in zwarte letters Whitney Housten en MAC. De lipstick voelt erg aangenaam aan op de lippen. De pigmentatie is erg goed. Hetzelfde kan je van de houdbaarheid zeggen.


Make Up Bag

Omdat ik twee producten uit de MAC x Whitney Houston collectie kocht, kreeg ik er ook nog een limited edition make up bag bij: 
Tout all of your greatest loves in this limited-edition makeup bag. The one-of-a-kind-pouch is all glammed up in gold packaging reminiscent of Whitney’s name in lights.
Ik ben dol op make up tasjes, dus dit is een welkome aanvulling!


Wat vind jij van de MAC x Whitney Houston collectie?


6 opmerkingen:

  1. Hele toffe lippenstift! Ben ook heel benieuwd hoe het je staat. Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie make- up producten ter nagedachtenis aan de bekende icoon, daar hoort zeker glitter en glamour bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie producten! Ik merk alleen dat ik het wel een beetje dubbel vindt dat er een make-up lijn is in kleuren van terwijl deze persoon niet meer in leven is... Zouden ze dan de royalty's betalen aan de nabestaanden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow ik wist zelf niet dat deze lijn bestond. De verpakking ziet er alweer heel aantrekkelijk uit. Hier zou ik moeilijk aan kunnen weerstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahwwww, wat een mooie en stijlvolle producten. Ik mis Whitney Houston onwijs. Echt de beste zangeres ever in mijn ogen! Ik heb die film ook laatst via Ziggo gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een toffe collectie is dit van MAC x Whitney Houston! Vind alles echt stuk voor stuk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Masterclass: Nude look met By Dash Beauty

Een tijdje geleden ging By Dash Beauty live op Instagram. MUA Julia ging met verschillende By Dash Beauty producten een nude make up look ma...