dinsdag 25 april 2023

Make Up Zuster: Sla Paris kwasten

ervaring Sla Paris kwasten
Goede kwasten zijn een must voor mij. Ik heb in de loop der jaren vele merken kwasten gebruikt. Tegenwoordig gebruik ik graag de oogschaduw kwasten van Sla Paris. Benieuwd waarom ik deze fijn vind? Dat lees je in deze review!


Als ik een ooglook maak, gebruik ik altijd drie kwasten: een om te blenden en om oogschaduw aan te brengen in de arcadeboog, een om oogschaduw aan te brengen op het bewegend ooglid en een kwast om oogschaduw aan te brengen in de buitenste ooghoek.


Sla Paris kwasten

ervaring Sla Paris kwasten
Om te blenden gebruik ik de Fluffy blender brush 30 van Sla Paris. Deze kwast is van synthetische vezels gemaakt en door de fluffy vorm is deze kwast perfect voor het blenden van oogschaduws.


Om oogschaduw aan te brengen op het bewegend ooglid gebruik ik een wat steviger en plattere kwast: de SLA Paris Eyelid Brush No. 6. Deze is gemaakt van natuurlijke haren. Door de vorm is het gemakkelijk om de oogschaduw netjes aan te brengen op het bewegend ooglid.


ervaring Sla Paris kwasten
Tot slot gebruik ik de schuine eyeliner kwast nummer 53 om oogschaduw aan te brengen in de buitenste ooghoek. Doordat de kwast schuin is afgesneden, kan je erg precies de oogschaduw aanbrengen. Ook kan je, dankzij de vorm, deze kwast ook perfect gebruiken bij het aanbrengen van (poeder) eyeliner. Deze kwast is ook gemaakt van synthese haren.


Alle kwasten voelen zacht, maar toch stevig aan. Ze zijn echt super fijn in gebruik. Ze pakken mijn oogschaduw goed op en blenden prettig.


Natuurlijke haren versus synthetische haren

ervaring Sla Paris kwasten
Welke soort haren zijn nu beter om make up aan te brengen. Beide soorten hebben zo hun voordelen en nadelen. Het voordeel van synthetische haren is dat je hiermee vloeibare make up gemakkelijk kunt aanbrengen. Het product wordt niet door de haren opgenomen in tegen stelling tot kwasten van natuurlijke haren. Zulke haren absorberen vloeibare make up op waardoor je het niet gemakkelijk kunt aanbrengen. Gebruik je graag poeder make up? Dan kan je het beste kiezen voor kwasten gemaakt van echte haren. Hiermee kan je de poeders gemakkelijk en gelijkmatig aanbrengen. iets wat lastiger gaat met kwasten van synthetische haren. Vaak zijn kwasten van natuurlijke haren wat duurder dan kwasten gemaakt van synthetische Ahrend. Daarbij kunnen de natuurlijke haren na het schoonsmaken sneller uit elkaar gaan staan. Tegenwoordig zijn de syntetische kwasten een stukken beter als vroeger en presteren ze vaak net zo goed. Welke type kwast je kiest hangt af van wat jij lekker vind werken. Maar welk type je ook kiest, zorg dat je ze goed verzorgt en met grote regelmaat goed schoon maakt. Zo gaan jouw kwasten niet alleen langer mee, het is ook beter voor jouw huid!


De genoemde kwasten zijn te koop op de website van Sla Paris.

6 opmerkingen:

  1. Ik gebruik al een hele tijd zo van die wattentipjes achtige dingen, maar misschien zijn die borstels wel handiger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak niet gebruik van een oogpalet, dus daar heb ik geen kwasten voor. Maar wel een dikke kwast voor de blush

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kwasten! Al moeten ik bekennen dat ik er voor oogschaduw maar één gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wist helemaal niet dat er zoveel verschil zit in kwasten! Ik gebruik als ik al oogschaduw op heb, van die kleine dingetjes die je met een paar in een pakje koopt. Misschien dat ik me toch eens moet verdiepen in een paar kwasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het valt me op dat het heel fijne kwasten zijn. Dat lijkt me prettig, want dan kun je veel gedetailleerder werken stel ik me zo voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al veel over dit merk gehoord, maar nog nooit wat van geprobeerd. Zien eruit als fijne kwasten.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Olcay Gulsen Beauty Cappuchino en Baked lipproducten

Het is geen geheim dat ik een grote liefhebber ben van de producten van Olcay Gulsen Beauty. Recentelijk heb ik een viertal (nieuwe) product...