dinsdag 30 augustus 2022

Review: Foamie Shower Body Bar

Review Foamie Shower Body Bar
Veel producten die in de badkamer staan, zijn niet heel duurzaam. Hoeveel plastiek flessen heb jij in jouw badkamer staan? Ik heb er aardig wat, denk maar aan dag- en nachtcrème, diverse gezicht reinigers, shampoo en douchschuim. Dus dat zijn al snel een stuk of 7 flessen. Tegenwoordig komen er steeds meer alternatieven om de badkamer te verduurzamen. Een merk die die zich daar sinds 20218 mee bezig houdt is het Duitse merk Foamie. Ik was al een hele tijd nieuwsgierig naar producten om mijn badkamer duurzamer te maken. Ik was daarom ook erg blij dat ik een viertal producten van Foamie toegezonden kreeg om content mee te maken. Een van de producten die ik kreeg was de Shake Your Coconuts Shower Body Bar. Benieuwd hoe ik deze shower body bar ervaren heb? Dat lees je in deze review!


Foamie Shake Your Coconuts Shower Body Bar

Review Foamie Shower Body Bar
Op de site van Foamie is het volgende te lezen over de shower body bar:  Reinigt en hydrateert met massage-effect en heerlijk kokosgeur.
Ons zeepvrije syndet is pH geoptimaliseerd voor een zachte reiniging. Natuurlijk is de Foamie Body Bar 100% veganistisch, PETA-Approved en vrij van parabenen, siliconen, kleurstoffen, sulfaten, nanodeeltjes en andere icky dingen die je haar en huid niet nodig hebben.

Ons zeepvrije syndet is pH geoptimaliseerd voor een zachte reiniging. Natuurlijk is de Foamie Body Bar 100% veganistisch, PETA-Approved en vrij van parabenen, siliconen, kleurstoffen, sulfaten, nanodeeltjes en andere icky dingen die je haar en huid niet nodig hebben.


Dit is mijn eerste kennismaking met plastiekvrije producten, dus ik wist niet goed hoe ik deze bar nu precies moest gebruiken. Gelukkig staat er ook een uitleg op de website van FoamieJe plaatst de bar onder stromend water en wrijft de bar tussen jouw handpalmen om schuim te creëren. Daarna kan je de bar over jouw natte huid masseren. Na gebruik even afspoelen en ophangen om te drogen. Easy peasy dus!


Review Foamie Shower Body Bar
De naam van de body bar (Shake Your Coconuts) verraad al de geur van de body bar: kokos. Nu moet ik eerlijk bekennen: ik haat de geur van kokos. Zou gauw een product deze geur heeft, dan gebruik ik het niet. Maar mijn nieuwsgierigheid naar de body bar was groter dan mijn afkeer van kokos. En dat is maar goed ook! Want de geur is totaal niet heftig of overheersend! Je ruikt wel kokos, maar dan heel subtiel. Het is even wennen, zo'n body bar gebruiken. Maar na een paar keer gebruiken, weet je niet beter. De bar schuimt redelijk nadat je hem nat hebt gemaakt. Ik had verwacht dat de bar niet zo heel erg zou schuimen. Doordat je met de bar over jouw huid gaat, masseer je jouw huid ook gelijk. Ik heb een gevoelige huid. Na gebruik van de meeste douche producten gaat mijn huid gelijk jeuken. Dat is bij deze Foamie bar niet het geval! Mijn huid voelt aangenaam en verzorgd aan.

De body bar kan je ongeveer  keer gebruiken en vervangt één fles douchschuim van 250 ml.Wat ik ook handig vind aan deze bar, is dat je hem gemakkelijk mee kunt nemen als je op (vlieg) vakantie gaat. Hij neemt niet veel ruimte in en (ook niet geheel onbelangrijk) er is geen kans op lekkage!

Heb jij wel eens een shower body bar gebruikt?


Verkrijgbaarheid

De Foamie Shower Body Bar is online te koop bij onder meer Foamie zelf. Je kunt de producten van Foamie ook kopen bij Douglas en Etos voor €4,95


11 opmerkingen:

  1. Nee, maar wel een shampoo bar en die vond ik minder fijn dat ik had gehoopt. Maar deze body bar ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest wel lachen, iets uitproberen en dan is het net de geur die je niet lekker vindt. Gelukkig was de geur subtiel aanwezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt ook een beetje op een massagebar. Leuk! Ik ben erg nieuwsgierig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ik houd juist enorm van de geur van kokos. En de bar ziet er ook nog eens mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had nog niet gehoord van een bodybar ter vervanging van doucheproducten. Ik hoop dan wel dat hij mooi blijft als je hem in de douche laat hangen. Wel is een bar dan iets persoonlijk, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een bodybar heb ik nog niet geprobeerd, een shampoobar wel. Ik hou zelf enorm van de geur van kokos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou mij inderdaad hier wat meer in moeten verdiepen, want nu heb ik alleen maar plastic verpakkingen in de badkamer staan en daar wil ik toch wel een beetje van af proberen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee hier alleen plastic maar het heeft me wel aan het denken gezet. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb precies hetzelfde met kokos, de geur is heerlijk subtiel. Ik vind vooral de massageknoppen erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben helemaal overgestapt op de bars en smeerbare deo's

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De shower bodybar vind ik écht een uitkomst. Hij ruikt super lekker, is fijn en zuinig in gebruik, geen onnodige plastic afval en vooral handig voor op vliegreis want het is niet vloeibaar ivm security.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: dagje Parijs de voorbereidingen

Vorig jaar ben ik een midweek naar Parijs geweest. Dat was me zo goed bevallen, dat ik dit jaar terug wilde. Nu is het met de Olympische Sp...