dinsdag 23 augustus 2022

Mijn favoriet: Urban Decay

Urban Decay Naked oogschaduw paletten

Urban Decay is een van de stoerste merken die in mijn collectie heb.  Het Amerikaanse merk is in 1996 opgericht als tegen reactie op alle roze en liefelijke make up. Urban Decay staat vooral bekend om de Naked oogschaduw paletten. En daarvan heb ik er een aantal. In dit artikel zal ik jullie vertellen waarom ik nog steeds dol ben op Urban Decay. Lees je mee?


Het product waar alles mee begon

Urban Decay Naked oogschaduw paletten

Je zou verwachten dat het iconische Naked oogschaduw palette mijn eerste Urban Decay product was. Maar niets is minder waar! Mijn eerste  product was de lipstick Wierdo. Deze heb ik in 2017 gekregen voor verjaardag. Het is een warm-toned licht roze lipstick met een cream finish. Helaas is deze tint niet meer te koop.  In datzelfde jaar kreeg ik ook de iconisch lipstick Backtalk. Dit is een nautral-toned, light mauve tint met een satijnen finish. Dit is echt een go to kleur voor mij. Maar helaas, deze is ook niet meer te koop. Dus als iemand nog een dupe weet voor Backtalk: laat het me weten!


De eerste producten die ik zelf kocht waren het oogschaduw palette Naked Cherry. Een oogschaduw palette met allerlei kerstinten. Daarbij kocht ik de lipstick Lair. Dit is een very warm-toned, medium mauve lipstick met een cream finish. Het mag denk ik geen verassing zijn, dat ook deze producten niet meer officieel te koop zijn.


Wat ik zo fijn vind aan Urban Decay is dat de producten van een zeer goede kwaliteit zijn. Ook hebben ze vaak kleuren die net wat anders zijn als bij andere merken. En wat te denken van de stoere vormgeving. Ik ken geen ander merk dat zo stoer is als Urban Decay.



Top 3 favoriete Urban Decay producten

Urban Decay Naked oogschaduw paletten

Mijn favoriete producten zijn de oogschaduw paletten. Vooral Naked 3 en Naked Reloaded pak ik er vaak bij. Ook ben ik dol op hun lipsticks. En dan vooral Backtalk en Lair. Het zijn allemaal vrij neutrale tinten. 


Producten die ik ook erg fijn vind, zijn de setting spray en de oogschaduw primer.


Urban Decay wenslijst

Natuurlijk heb ik ook een wenslijst. Bovenaan het lijstje staat het oogschaduw palette Naked Ultraviolet. En natuurlijk een aantal lipsticks. Helaas zal het lastig worden om meer producten van Urban Decay op te kop te tikken. Bij Ici Paris is het merk al geruime tijd in de aanbieding en veel is uitverkocht. Het lijkt er op dat ze Urban Decay niet meer zullen gaan verkopen.


Wat zijn jouw favoriete Urban Decay producten?

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie warme kleur roze lipstick, een goede tip. Zelf ken ik het merk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een prachtige verpakkingen!! Ik vind de lipsticks ook wel heel mooi qua kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat onhandig dat ze steeds bepaalde kleuren uit de collectie halen. Je zult er maar aan gewend zijn. Wel fijn dat ze van goede kwaliteit zijn, hoor alleen maar goeds over dit merk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn eerste product was de oogschaduwprimer en de setting spray en beiden zijn echte aanraders!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er heel mooi uit. De kleuren doen me al een beetje aan de herfst denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook oogschaduw paletten van Urban Decay. Ik gebruik ze regelmatig. Mooie kleuren en blijven goed zitten bij mij. En een heel mooie verpakking.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kende het merk eigenlijk nog niet. De verpakking vind ik ook ontzettend mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een vriendin is ook helemaal weg van dit merk, vandaar dat ik het ken. Ik vind vooral de kleuren erg warm aandoen waardoor ik het zelf ook nog wel eens zou willen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...