vrijdag 1 juli 2022

Review: Olcay Gulsen Beauty Eye Glam Set

Review Olcay Gulsen Beauty Eye Glam Set

Mijn favoriete Nederlandse beauty merk Olcay Gulsen Beauty heeft weer een nieuw product ontwikkeld! De Eye Glam set. Een set met een oogschaduw palette, een dubbelzijdige kwast, een hulpmiddel om oogschaduw aan te brengen en een eyeliner. Als groot liefhebber van Olcay Gulsen Beauty én als oogschaduw verzamelaar, moest ik dit set gewoon hebben! Met veel plezier laat ik je deze prachtige set zien. Kijk je gezellig mee??

Olcay Gulsen Beauty Eye Glam Set 

Review Olcay Gulsen Beauty Eye Glam Set

Toen ik zag dat Olcay Gulsen Beauty een nieuw oogschaduw palette uit had gebracht, ben ik gelijk naar de website gegaan om het palette te bestellen. Ik heb alle eerdere oogschaduw palettes ook en die gebruik ik met veel plezier. Dus dit nieuwste palette moet natuurlijk in de collectie! Maar er zit niet alleen een oogschaduw palette in de Eye Glam Set! Het set bevat meerdere producten om een prachtige ooglook te maken. Dit is wat er op de website van Olcay Gulsen staat over de Eye Glam set: Oogschaduw aanbrengen was nog nooit zó makkelijk. De Olcay Gulsen Beauty Eye Glam Set bevat alle items om de look van jouw dromen te creëren. Ongeacht jouw ervaring of skills maak jij met deze set moeiteloos jouw gewenste oogschaduwlook.

Review Olcay Gulsen Beauty Eye Glam Set

Of je nu van neutrale kleuren houdt of liever kiest voor opvallende smokey eyes: de Eye Glam Set maakt van jou een pro. De zogenaamde crease shields zorgen ervoor dat jij zonder gedoe de arcadeboog (crease) van jou ogen kunt accentueren. Kies één van de drie siliconen crease shields sets (rond, amandel of wing) en schuif deze op de de tool. Gebruik deze vervolgens om jouw look te creëren zonder scheve lijnen, dikke lagen make-up en losvallend poeder.


Review Olcay Gulsen Beauty Eye Glam Set

Het oogschaduw palette is een langwerpig en bevat een foto van swatches van de oogschaduw. ook staat er in witte letters Eye Glamop en in gouden letters Oclay Gulsen Beauty Eyeshadow Palette. Het palette  bevat een langwerpige spiegel. Hierdoor is het oogschaduw palette een handige reisgenoot. Er zitten zes ronde oogschaduw pans in dit palette: vier matte tinten en twee shimmer tinten. De matte tinten bestaan uit vier bruin tinten: van heel licht bruin tot donker bruin, haast neigend naar zwart. De andere twee kleuren zijn shimmers: een gouden tint en een oranje/bruine tint. 


Review Olcay Gulsen Beauty Eye Glam Set

De lichtste tint, Base, is heel erg licht. Zo licht dat hij op mijn huid wegvalt. De andere tinten passen perfect bij mijn huitint en zijn kleuren die ik graag gebruik. Er is maar weinig fall out en de kleuren blenden mooi in elkaar over. En ook niet onbelangrijk: de pigmenatie is erg goed. Je hoeft de kleuren niet op te bouwen en ze vervagen niet (zeker niet als je ook een goede oogschaduw primer gebruikt).


Maar hoe gebruik je nu de crease shields? Gelukkig wordt dat heel helder uitgelegd op website! Breng als eerst de basiskleur uit het oogschaduwpalette aan op het volledige ooglid. Kies daarna de crease set die je wilt gebruiken: rond, amandel of wing. Schuif de siliconen vorm om de tool en laat deze voorzichtig op het oog rusten. Dip de kleinste kwast uit de Eye Glam Set in een donkere kleur naar keuze en blend deze rondom de crease vorm. Haal daarna de tool van het oog en breng met de fluffy kwast één van de shimmer kleuren aan op het bewegende ooglid. Herhaal dit proces op het andere oog met de bijbehorende vorm uit dezelfde crease set.


Review Olcay Gulsen Beauty Eye Glam Set

Om de cut crease geleidelijk uit te blenden gebruik je alle drie de donkere kleuren uit het palette. Begin met de donkerste kleur, Smoke, en breng deze rondom de siliconen vorm aan. Vervolg daarna met Arch en gebruik deze om de eerste kleur uit te blenden. Vervolgens gebruik je de kleur Smooth om het geheel richting de wenkbrauw te blenden. 

Om de cut crease geleidelijk uit te blenden gebruik je alle drie de donkere kleuren uit het palette. Begin met de donkerste kleur, Smoke, en breng deze rondom de siliconen vorm aan. Vervolg daarna met Arch en gebruik deze om de eerste kleur uit te blenden. Vervolgens gebruik je de kleur Smooth om het geheel richting de wenkbrauw te blenden. 

Ben je meer visueel ingesteld? Op de Instagram pagina van Olcay Gulsen Beauty staat ook een tutorial.


Review Olcay Gulsen Beauty Eye Glam Set

Het concept spreekt me erg aan, maar het is wel wennen. En het vraagt even tijd om alles onder de knie te krijgen. Maar hoe vaker je de tool gebruikt, hoe gemakkelijker het gaat! Wat ik, als brildraagster, gemerkt heb, is dat niet alle vormen mooi bij mijn bril staan. Sommige van de vormen vallen precies onder mijn montuur weg.


Tot slot is er ook een eyeliner in dit set. Dit product gebruik ik eigenlijk nooit, omdat eyeliner aanbrengen een precieze klusje is en ik zonde bril bijna niets zie. Dan is eyeliner geen goede combinatie. Ik heb natuurlijk wel de eyeliner getest op mijn hand. De kleurintensiteit is erg goed: het is een mooie zwarte tint. De perfecte kleur voor een eyeliner!  De eyeliner is vloeibaar en heeft een scherpe kwast waardoor je een mooie strakke lijn kunt trekken.


Mijn mening

Ik vind het Eye Glam Set van Olcay Gulsen Beauty weer een prachtige aanwinst. Alles wat je nodig hebt voor een mooie ooglook zit in deze set!

Heb jij deze set al in huis?


Verkrijgbaarheid

De Eye Glam set is online te koop bij Olcay Gulsen en kost €29,95

10 opmerkingen:

  1. Al een hele tijd heb ik mijn oog laten vallen op deze leuk tools om oogschaduw aan te brengen, maar ik heb ze nog niet in huis gehaald. Het moet echt leuk zijn om deze uit te testen. Super dat ze hier bij de oogschaduw al bijgeleverd worden. Mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een langwerpige spiegel lijkt me erg handig als je jezelf wilt opmaken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben vooral onder de indruk van al die handige gereedschapjes die erbij in zitten. Dat lijkt me erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er weer uit als een prachtig product. Na het lezen van je blogs denk ik altijd: hebben hebben hebben 😜 liefs Cheryl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh ik had zulke tools nog nooit gezien! Lijkt me eigenlijk best wel handig! Al gebruik ik bijna geen oogschaduw meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf zal ik het niet direct kopen omdat ik weinig make-up gebruik, maar ik kan mij wel voorstellen dat het voor veel vrouwen een handige tool is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb deze set niet in huis. Ik gebruik zelden zoiets…

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kost het nou heel veel tijd in je routine? Ik gebruik echt weinig make up, door tijd gebrek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben fan van dit merk, maar dit product heb ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ideaal dat ook een simpel persoon de oogschaduw aan kan brengen

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: SLA Paris EyeLight Coat

Eind vorig jaar ontving ik van SLA Paris een prachtig pakket . Een van de producten die in dit pakket zat, was de EyeLight Coat. Dit is een ...