dinsdag 21 juni 2022

Review: MAC Costa Chic Lipstick

Amy Winehouse is een van mijn favoriete zangeressen. En ook een waar beauty icoon met haar wing en beehive kapsel. Toen ik er achterkwam dat een van haar favoriete lipsticks Coste Chic van MAC was, moest ik die kleur natuurlijk hebben! MAC zelf verkoopt deze kleur niet meer op hun website, maar de Bijenkorf (hoe toepasselijk!) verkoopt deze kleur nog wel. Mijn bestelling was dan ook snel geplaatst. Benieuwd wat voor kleur Costa Chic is? Lees dan vooral verder!

MAC Costa Chic Frost Lipstick

De lipstick Costa Chic is uit de Frost lipstick lijn. Deze lijn kende ik nog niet, dus extra leuk om uit te testen dan! Online is het volgende te vinden over dit type lipstick: Frost lipstick Deze formule blinkt uit door een soepele, gemiddelde, maar opbouwgeschikte dekkingskracht die makkelijk kan worden opgebouwd, een verlichtende parelglans en een halfglanzende finish met een medium dekking. Dit klinkt erg interessant, niet waar? Voordat ik ga vertellen hoe ik deze lipstick ervaren heb, vertel ik eerst wat meer over de vormgeving.


De lipstick komt in een langwerpig doos je van zwart karton. De bovenkant van het doosje is dezelfde kleur als de lipstick en op de deksel staat de naam en het nummer van de lipstick. Verder staat er in witte letters de gebruikelijke gegevens zoals merknaam, inhoud en de ingrediënten. De lipstick zelf is zwart met zilveren accenten en lijkt qua vorm ene beetje op een kogel. Vandaar dat de Engelse naam voor traditionele lipsticks bullet lipstick is. Wanneer je de dop van de huls haalt, komt het zilver naar voren en op het draai gedeelte van de lipstick staat in zwarte letters MAC. Vrijwel alle lipsticks van MAC hebben deze standaard, maar iconische vormgeving.


De naam van de lipstick (Costa Chic) geeft al beetje een idee van welke kleur het zou kunnen zijn. Het is een mooi frosty light coral zoals MAC het zelf omschrijft. Deze tint vind ik altijd erg mooi voor de zomer. Alleen past deze tint niet bij mijn (bleke) huidtint. Maar goed, ik kocht deze lipstick eigenlijk alleen vanwege Amy. De lipstick is romig en is gemakkelijk aan te brengen op de lippen. Ondanks dat de lipstick romig is, is de pigmentatie erg goed. De houdbaarheid is wat minder: na een maaltijd is de lipstick behoorlijk vervaagd en is bijwerken noodzakelijk. Er zit nog wel wat kleur op de lippen, vooral aan de buitenranden van de lippen.


Mijn mening

De MAC Costa Chic Lipstick is in gebruik een fijne lipstick. Het heeft een romige textuur en goede pigmentatie. De kleur echter, die past totaal niet bij mijn huidtint. Maar ondanks dat, vind ik het een fijne lipstick en ik zal zeker opzoek gaan naar een lipstick uit de Frost lijn die wel bij mijn huid past!


Heb jij wel eens een make up product gekocht omdat jouw favoriete zangeres/bekend persoon dat droeg?


Verkrijgbaarheid

Zoals ik al eerder schreef, de MAC Costa Chic Frost Lipstick is niet meer te koop bij MAC zelf, maar nog wel bij de Bijenkorf voor €21,50

9 opmerkingen:

  1. Wauw, dat wist ik helemaal niet! Mooie kleur ook! Zelf koop ik altijd een rode lipstick waar een beetje een oranje teint in zit. Dit omdat ik het gevoel heb dat mijn tanden dan witter lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat hij niet bij je huidtint past; het is een hele mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig dat je een lipstick koopt vanwege Amy. De kleur is inderdaad n wel erg fel, maar zeker geschikt voor Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind Amy ook geweldig, zowel qua zang als wat haar uiterlijk betreft. Ik vind het een mooie kleur lipstick maar als het na een maaltijd al vervaagt, is het ook niet echt top.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een mooie kleur! Wel jammer dat hij niet zo goed blijft zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dat je deze lippenstift zo prachtig in beeld hebt gebracht op die witte bloem! Heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer dat de kleur niet bij je huidtint past. Ik geloof toch niet dat ik een soortgelijk product zou kopen. Dat vind ik dan een beetje zonde van het geld. Maar alle respect met hoe jij erover denkt. Het voelt een beetje als een soort van eerbetoon. Gewoon uit nieuwsgierigheid, bewaar je het dan ook op een specifieke plek?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze kleur is echt geweldig, ik vind het altijd mooi als dames lipstick op hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb eigenlijk nog nooit cosmetica gekocht, omdat een beroemdheid het draagt. Wat bij de één staat zegt niet veel over een ander. Maar ik snap wel dat deze felle kleur je aanspreekt. Jammer dat ie niet zo lang blijft zitten

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...