vrijdag 6 mei 2022

Review: Alka fruit thee

Ze zeggen wel eens dat schoonheid ook van binnenuit komt. Met dit in mijn achterhoofd heb ik, als grote theeliefhebber, enthousiast ja gezegd toen er aan mij gevraagd werd of ik de fruit thee van Alka wilde testen. Benieuwd wat de fruit thee van Alka zo bijzonder maakt en wat ik er van vind, dat lees je in deze review!


Alka Fruit thee

Alka Fruit Thee is een unieke mix van hoogwaardige biologische ingrediënten, zorgvuldig geselecteerd voor een heerlijke, frisse en gezonde drank. Er zijn vier smaakvolle varianten waarin biologische fruit samenkomt met basische kruiden. Alka Fruit Thee Appel heeft een lichtzoete smaak door de combinatie met o.a. citroengras, venkel, rozemarijn, braam- en frambozenbladeren. Verkwikkend en fris is de citroenthee, met o.a. citroenolie, graswortel en citroenschil. De sinaasappelvariant bevat naast sinaasappelschil en -olie, ook matébladeren en vlierbessen; een pure en zonnige traktatie voor elk dag. In de bosvruchtenthee werken braam- en frambozenbladeren en rozenbottel samen met aardbei, bramen en zwarte bessen voor een friszure fruitsmaak. Zo gaan genieten en het ondersteunen van je gezonde zuur-base evenwicht hand in hand.



Ik heb alle vier de smaken thee gekregen: bosvruchten (deze lijkt me erg lekker), appel (ben dol op appels), sinaasappel (ook altijd lekker) en citroen (perfecte zomersmaak). De thee komt in een kartonnen koker waarbij elke smaak zijn eigen kleur heeft. Natuurlijk staat er ook op elke koker een tekening van de ingrediënten. De thee zelf zit in een piramidevormig zakje. Dit vind ik altijd een fijne vorm: de theeblaadjes kunnen dan gemakkelijk door het zakje heen dwarrelen waardoor de thee beter trekt en lekkerder smaakt. 


Maar wat is er zo bijzonder aan de thee van Alka? In het persbericht is het volgende te lezen:  Volop genieten en tegelijkertijd je gezondheid een boost geven? Het kan met Alka® Fruit Thee. Deze gloednieuwe biologische fruit- en kruidenmelanges zitten bomvol hoogwaardige ingrediënten en hebben een mooie milde ontzurende werking. Elke variant bevat twee van de volgende vier basische kruiden: venkel, anijszaad, graswortel, matébladeren. Zo wordt de gezonde pH-waarde van het lichaam ondersteund. Hou je van Turkse thee? Dan is de lichtzoete appelthee absoluut jouw favoriet voor een fijn momentje voor jezelf. De citroenthee is lekker verkwikkend, de sinaasappelthee heerlijk zomers met een flinke dosis zongerijpte sinaasappels. Perfect voor een middag met vriendinnen of als tussendoortje. De bosvruchtenthee heeft een verrassende friszure smaak die doet denken aan een grote schaal wilde bessen. Een kopje gezondheid was nog nooit zo lekker!


Alka staat bekend om zijn producten die gericht zijn op de pH-waarde van ons lichaam, zoals de Alka Deo die ik eerder dit jaar getest heb.

Maar hoe zit dat nu precies met verzuring en pH-waardes en wat heeft dit te maken met thee? Alka Fruit Thee is nieuw in het assortiment van Alka Vitae, bekend van de ontzurende kruidenthee. Verzuring is iets waar iedereen elke dag mee te maken heeft. Je kunt het niet voorkomen, maar wel verminderen. Eigenlijk weten we deep down wel wat goed voor ons is: minder suiker, veel groente en matig met vlees, vis en alcohol. Ook stress en intensief sporten zorgen voor zure afvalstoffen, die we weer af moeten voeren. Ons lichaam werkt constant aan het behouden van een gezonde zuurgraad, ook wel bekend als de pH-waarde. Hoe hoger deze waarde, hoe minder zuur; een waarde van 7 of hoger noemen we basisch. Een goede zuur-base balans is een van de belangrijkste factoren voor een goede gezondheid. Alka Thee zorgt met 52 kruiden voor een optimale ontzuring van het lichaam, Alka Fruit Thee heeft een mild ontzurende werking en past perfect in een gezond, basisch leven.


Natuurlijk heb ik alle smaakjes thee geprobeerd. Ik zal per smaak vertellen wat ik er van vind, beginnend met de bosvruchten. Ik had verwacht dat deze de zoetste van de vier zou zijn, maar dat is niet zo. Ik vond deze smaak wat vlak en de minst lekkere van alle vier. De thee heeft een paarse kleur. Dit komt door de kruiden die in deze thee zitten. De appel thee wordt niet niet paars, maar licht groen en smaakt fris en doet inderdaad denken aan Turkse appel thee. De citroen thee voldoet aan mijn smaakverwachting: lekker fris. Ideaal voor de zomer! Deze thee is wat gelig van kleur. Hetzelfde geldt voor de vierde smaak: sinaasappel. Deze vind ik de lekkerste van de vier. Het smaakt precies zoals sinaasappels. 


Welke van de vier smaken lijkt jou het lekkerst?


Verkrijgbaarheid

Alka basische fruit- en kruidenthee is verkrijgbaar bij drogisterijen, gezondheidswinkels, reformwinkels en online. Een verpakking met 22 pyramidezakjes kost €6,95. De thee is gemaakt van 100% biologische en natuurlijke ingrediënten; de zakjes, touwtjes en labeltjes zijn van biologisch afbreekbare plantaardige vezels.

11 opmerkingen:

  1. Ik houd erg van de kersenthee van Pickwick dus ik zou deze thee zeker wel eens willen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige verpakkingen zeg! Ik ben persoonlijk meer van de kruidenthee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie theedoosjes. Ik zie ze al in mijn keuken staan. Ze zien er echt fleurig uit. Echt wel een thee die ik ook wel wil proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben normaal meer van de groene thee, maar vind sinaasappels ook vaak nog wel lekker, dus die zou ik zeker willen uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben dol op zoethoutthee maar sinaasappel, en citroen thee vind ik ook heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben gek op bosvruchten thee! Enorm benieuwd hoe deze zal smaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie verpakking! Ik hou niet zo van vruchten thee. Mijn favoriet is groene thee met jasmijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk de appelthee, zeker als die op de Turkse appelthee lijkt. Vroeger gingen we zo vaak naar Turkije en ik kon echt genieten van dit kopje thee, die je de hele dag maar door aangeboden kreeg. Zeker als je ging shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk de appelthee, zeker als die op de Turkse appelthee lijkt. Vroeger gingen we zo vaak naar Turkije en ik kon echt genieten van dit kopje thee, die je de hele dag maar door aangeboden kreeg. Zeker als je ging shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de verpakking van deze fruit thee ook erg leuk. Alleen daarom al zou ik het wel kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit ziet er super goed uit! Vooral benieuwd naar de sinaasappel smaak en Turkse appel.

      Verwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...