dinsdag 29 maart 2022

Review: Labello Lipscrub

Review Labello Lipscrub

Als je net zoals ik dol bent op (matte) lipsticks, dan is een goede verzorging van de lippen een must. Niets staat zo onverzorgd als rode lippen waarbij je de kloofjes en velletjes ziet zitten. Daarom verzorg ik mijn lippen altijd met een fijne lipbalm. Maar dan ben je er nog niet. Het is ook goed om jouw lippen zo af en toe te scrubben. Nu kan je dit doen met een zachte (!!!!) tandenborstel, maar je kunt ook de Labello Lipscrub gebruiken. Sinds een tijdje gebruik ik deze en vandaag deel ik met jullie mijn ervaringen met deze lipscrub. Lees je mee?


Labello Lipscrub

Er zijn tegenwoordig maar liefst 3 verschillende lipscrubs van Labello te koop: Rozenbottelolie & Vitamine E, Aardbei, perzik & Vitamine E en Aloe VeraZelf heb ik Labello Rozenbottelolie & Vitamine E Lipscrub. Deze sprak mij qua geur het meeste aan. De Labellos bestaat uit natuurlijke scrubdeeltjes en natuurlijke oliën zoals rozenbottelolie en vitamine E. Zo zorgt de rozenbottelolie niet alleen voor hydratie, maar ook voor het scrubeffect. Vitamine E is een natuurlijk antioxidant en zorgt voor bescherming. De scrubdeeltjes lossen op als je met jouw lippen over elkaar wrijft. Hierdoor worden jouw lippen geëxfoliëert en worden jouw lippen zacht. Op de site van Labello is te lezen dat deze lipscrub dagelijks gebruikt kan worden. Persoonlijk raad ik dat niet aan, omdat de huid van jouw lippen erg dun, gevoelig en kwetsbaar is. Zelf scrub ik mijn lippen één keer per week.


Review Labello LipscrubMaar hoe gebruik je nu deze lipscrub? Als je hem voor de eerste keer gebruikt, moet je de top laag er af wrijven totdat je scrubdeeltjes voelt. Daarna kan je de scrub met ronddraaiende bewegingen aanbrengen op de lippen. Om vervolgens jouw lippen over elkaar te wrijven. Hierdoor smelten de scrubdeeltjes.


Op het eerste gezicht lijkt de lipscrub op een gewone Labello. Totdat je de verpakking in je handen hebt. Bij alle reguliere Labello's zijn de doppen glad. Maar niet bij de lipscrub! Je voelt allemaal kleine bolletjes op de dop zit. Een leuk detail vind ik dit. De lipscrub is baby roze, net zoals de dop. Elke geur lipscrub heeft zo zijn eigen kleur. Wanneer je de scrub aanbrengt, voel je kleine korreltjes. Het lijkt qua textuur op zandkorreltjes. Na gebruik van de lipscrub voelen mijn lippen zacht en glad aan. Wat ik een groot plus punt vind van deze lipscrub van Labello, is het feit dat het in stick vorm is. De meeste lipscrubs die ik heb, zitten in een potje. Niet zo heel hygiënisch is dat.


Mijn mening

Ik vind de Labello Rozenbottelolie & Vitamine E Lipscrub een erg aangename en hygiënisch lipscrub. Na gebruik voelen mijn lippen zacht en glad aan. En helemaal klaar voor een matte lipstick!


Gebruik jij wel eens een lipscrub?


Verkrijgbaarheid

De Labello Rozenbottelolie & Vitamine E Lipscrub is onder meer te koop bij Kruidvat en Etos. De prijs ligt rond de €5. Regelmatig zijn er ook leuke aanbiedeningen bij de drogisterijen waardoor de Labello's stukken goedkoper zijn.

15 opmerkingen:

  1. Ik gebruik een paar keer per week een lipscrub. Wat leuk dat detail van de dop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist niet eens dat er lipscrub bestond... ik ga het eens uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist niet dat e een lipscrub bestond, wat een goede tip voor velle5jes op je lip

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat het, net als bij je huid, misschien afhankelijk is van je lippen of je van die velletjes krijgt? Ik heb dat eigenlijk zelden, alleen bij extreem droog weer. Heb dan ook nog nooit een lipscrub gebruikt, maar klinkt handig als je er wel last van hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb zelden last van velletjes op de lippen of kapotte lippen. Ik smeer mijn lippen dan ook regelmatig in met een fijne olie die snel in de huid trekt. Maar af en toe eens een lipscrub doen is een fijne tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed, deze kende ik nog niet! Ga hem proberen, hier ook vaak ruwe lippen enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb standaard een Labello in mijn jaszak zitten, ideaal en ik gebruik hem regelmatig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb deze scrub ook gehad. Ik vond 'm lekker ruiken en fijn scrubben. Maar ik had vreemd genoeg wel het idee dat mijn lippen er nog droger van werden. Dat vond ik jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lipscrub vind ik een beetje eng. Gaan je lippen daar niet kapot van?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vooral in de winter krijg ik wel eens last van erg droge lippen, dan moet ik inderdaad weer op zoek aan gaan de lipverzorging. Ik gebruik meestal vaseline of labello. Ik ben wel benieuwd naar dit soort.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee! En deze klinkt heel fijn. Dat van de tandenborstel wist ik (en doe ik ook al), vaak gebruik ik de fijne roller van Abysk als een soort van hydratatie en primer voor erna. Maar deze lipscrub van Labello klinkt als een heel fijn product. Die zou ik graag eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nee! En deze klinkt heel fijn. Dat van de tandenborstel wist ik (en doe ik ook al), vaak gebruik ik de fijne roller van Abysk als een soort van hydratatie en primer voor erna. Maar deze lipscrub van Labello klinkt als een heel fijn product. Die zou ik graag eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn lippen bijna nooit doe scrubben en als ik een keer wat velletjes heb haal ik er een keer een handdoek overheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik scrub bijna nooit mijn lippen, maar heb deze ook alleen in het groen. maar merk niet echt veel verschil..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat bijzonder dat Labello nu een lipscrub heeft! Je hebt mij erg nieuwsgierig gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...