dinsdag 15 februari 2022

Review: UNG MaPeau Oogschaduw palette

review UNG oogschaduw

Als ik ergens dol op ben, zijn het wel oogschaduw palettes! Een oogschaduw palette dat ik de laatste tijd vaak erbij pak is het MaPaeu oogschaduw palette van het mooie Nederlandse merk UNG Cosmetics. Ik ben groot liefhebber van hun fijne lipsticks. Zal ik ook een grote liefhebber worden van hun oogschaduw? Lees verder om daarachter te komen!


UNG MaPeau Oogschaduw palette

Op de website van UNG Cosmetics is het volgende te lezen over het oogschaduw palette: Het palette bevat vier kleuren van de Perfect Eyes Compact Eyeshadow Collection en een handig spiegeltje (exclusief applicator). De paletten zijn ingedeeld aan de hand van onze kleurmethode op basis van de vier seizoenen. 
review UNG oogschaduwOok geven ze gelijk tips over hoe je het oogschaduw palette het beste kunt gebruiken:
Met oogschaduw kunt u uw ogen accentueren, corrigeren en een mooi effect geven.
1. Breng eerst een oogschaduwbasis aan op het gehele ooglid tot aan uw wenkbrauw. Deze dient als basis.
2. Breng daarna een donkere oogschaduwkleur aan. Trek uw penseel vanaf de buitenste ooghoek schuin omhoog tot net iets boven de plooi van het ooglid (ongeveer 2:3 van het oog). Doe hetzelfde op het bewegende ooglid.
3. Blend (vervaag) de aangebrachte oogschaduw.
4. Breng nu de lichtere oogschaduw gelijkmatig aan op het binnenste gedeelte van het ooglid. Blend de lichtere en donkere kleur oogschaduw, zodat er een natuurlijke overgang ontstaat.
5. Breng nu de highlight aan onder uw wenkbrauwen en laat deze overlopen met de andere twee oogschaduws.
6. Om de look een geheel te maken, kunt u de oogschaduw ook aanbrengen onder de onderste wimperrand i.p.v. van een oogpotlood.


review UNG oogschaduwDe oogschaduw van zit in een mooi zwart vierkant doosje met in witte letters op de deksel UNG Cosmetics.  Een strakke en moderne vormgeving dus. Op de onderkant van het palette staat de naam van het palette. Als je de deksel open maakt, vallen er twee dingen op. De grote spiegel. Hierdoor is het palette de perfecte reisgenoot. En de vier grote oogschaduw pans. Ik heb veel oogschaduw paletten, maar geen van mijn paletten hebben zulke grote pans. Het palette bevat twee gouden tinten en twee roze tinten oogschaduw. Waarbij de ene tint goud wat meer geel-goud is, is de andere gouden tint wat meer bruin-goud. Hetzelfde geldt bij de roze tinten, waarbij de ene tint baby roze is, is de andere tint wat meer perzik-roze. Alle vier de tinten hebben een mooie shimmering. Het zijn echt kleuren waar ik dol op ben! De pigmentatie van dit oogschaduw palette is echt ongelofelijk! Kleur opbouwen is niet nodig, zo gepigmenteerd zijn de oogschaduws van UNG! Er is maar een klein beetje fall out en de kleuren blenden mooi in elkaar over.


Mijn mening

review UNG oogschaduw

Het is geen goedkoop oogschaduw palette, maar de zere hoge kwaliteit maakt dit helemaal goed. De pigmentatie is echt onwijs goed. En dat geldt ook voor de blendbaarheid en houdbaarheid van de oogschaduw.
Heb jij al iets van UNG  Cosmetics gebruikt?


Verkrijgbaarheid

Het UNG MaPeau Oogschaduw palette kost €39,50 en is exclusief te koop bij de MaPeau filialen in Amstelveen en Haarlem. Online en in geselecteerde beauty salons zijn de andere oogschaduw paletten ook te koop.

18 opmerkingen:

  1. Wat handig dat je er meteen make-up tips bij krijgt, dat lijkt me ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat de pigmentatie zo goed is! Ik vind de kleuren er ook erg mooi en warm uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken het merk eigenlijk niet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou van paletjes met oogschaduw. De laatste tijd test ik wat andere kleuren uit. Dit omdat mijn haren nu hun natuurlijke kleur hebben, zilvergrijs. En dit vraagt toch wel wat aanpassing in de kleuren die je draagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, ik heb nog nooit iets van UNG cosmetics gebruikt, maar ik vind het een heel leuk en compact doosje om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog nooit gebruikt. Bedankt om het me te leren kennen Tessa 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uniek overnachten15 februari 2022 om 19:29

    Bedankt voor het merk in de kijker te zetten want ik kende het niet. Ook leuk voor om de gebruiktips erbij te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handige informatie heb je gegeven, we zijn weer op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi palette zeg! En wat goed dat de pans zo groot zijn, krijg je toch meer waard voor je geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kleuren welke echt onwijs goed staan bij groene ogen trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee nooit iets van gebruikt. Klinkt goed maar niet helemaal mijn kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een merk wat ik nog niet kende dat gebeurt niet vaak. ;-) Ik vind het een duidelijke review en het staat je mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kleuren en goede pigmentatie! En de pans zijn zo groot, wauw! Dat zie je niet veel meer, love it

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ken het niet. De gouden kleuren zijn wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb nog nooit gehoord van UNG cosmetics. Maar ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog nooit UNG geprobeerd maar wat zien de swatches er onwijs goed uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er wel echt goed uiT! zelf nooit eerder iets geprobeerd van het merk jammer genoeg. Liefs Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ken het merk nog niet en ik moet zeggen dat de kleuren in het pallet mij ook niet zo trekken. Tenminste niet de achterste 2 maar de swatches zien er wel top uit. Het merk zou ik dus zeker een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: By Dash Beauty Mysterious Lip Gloss

Toen ik een klein meisje was, had mijn oma een groene lipstick maar als ze die op deed werden haar lippen niet groen, maar rood. Ik vond dat...