vrijdag 11 februari 2022

Review: MAC Extra Dimension Skinfinish Oh Darling!

Review MAC Extra Dimension Skinfinish Oh Darling!

Ik gebruik eigenlijk maar zelden een highlighter. Waarom? Ik zou het niet zo gauw weten, want het kan jouw look net dat beetje extra's geven. Sinds kort gebruik ik steeds vaker een highlighter. En dan pak ik meestal de MAC Extra Dimension Skinfinish die ik een tijdje geleden kreeg toen ik bij MAC aan het winkelen was. In deze review vertel ik waarom ik juist deze highlighter er zo vaak bij pak. Lees je mee?



MAC Extra Dimension Skinfinish Oh Darling!

Review MAC Extra Dimension Skinfinish Oh Darling!

Dit is wat MAC zegt over

de Extra Dimension Skinfinish op hun website: M∙A∙C Extra Dimension Skinfinish geeft de huid een glanzende metallic uitstraling. De hybride textuur combineert de kwaliteiten van een crème in een poedervorm. Deze buitengewoon zijdezachte en gewichtloze highlighter, maakt gebruik van een speciale technologie die de parel omzet in een formule die de huid flexibiliteit en een betere hechting geeft. Het verhelderende effect is onmiddellijk merkbaar en kan worden opgebouwd - van een zachte hemelse gloed tot een meer dramatisch gemetalliseerd glaseffect. De crème-achtige poederformule blijft maar liefst tien uur lang zitten.


Er zijn 8 verschillende tinten Extra Dimension Skinfinish: van goud tot wit tot roze tot peach. Zelf heb ik de tint Oh, Darling! gekregen. Dit is een metallic golden kleur. Niet direct een kleur die ik zelf zou kiezen, omdat de kleur in de pan er erg fel en heftig uit ziet. En ik hou van subtiel en natuurlijk. Maar goed, daar kom ik later op terug.
Review MAC Extra Dimension Skinfinish Oh Darling!De highlighter komt in een ronde plastiek doosje met een doorzichtige deksel waarop in zwarte letters MAC. Ik vind zulke deksels altijd handig, omdat je dan in een keer ziet welke kleur je te pakken hebt. Helemaal als je meerdere van deze highlighters in jouw collectie hebt. De highlighter zelf heeft een mooie imprint: strepen aan de bovenkant en onder staat er meerdere malen MAC.


Oh, Darling! lijkt in de verpakking erg donker en fel. Daardoor was ik was terughoudend om te gaan gebruiken. De MUA die me die dag hielp, die gaf een goede tip: de highlighter als oogschaduw gebruiken. Dat vond ik een goed idee, want dit is een kleur die ik juist weer graag draag als oogschaduw. Voordat ik de highlighter op mijn gezicht ging aanbrengen, maakte ik eerst swatches. Want ik wilde eerst zien hoe de pigmentatie van deze highlighter is. En dat viel mee als je highlighter geblend hebt met jouw huid! Het is subtiel en je kunt de highlighter goed opbouwen als je houdt van meer bling


Mijn mening

Ondanks dat ik in eerste instantie bedenkingen had over de MAC Extra Dimension Skinfinish Oh Darling!, is het in een korte tijd een grote favoriet van mij geworden. De pigmentatie is echt super en je kunt de highlighter echt goed opbouwen.


Wat is jouw favoriete highlighter?

Verkrijgbaarheid

De MAC Extra Dimension Skinfinish Oh Darling! is te koop bij de verschillende MAC winkels in onder andere Amsterdam voor €35. Ook is de highlighter online te koop bij MAC zelf, maar ook bij de Bijenkorf en Douglas. Verder is de MAC Extra Dimension Skinfinish Oh Darling! te koop bij geselecteerde filialen van Douglas en de Bijenkorf.

22 opmerkingen:

  1. Wauw, maar liefst 8 verschillende tinten! Dat lijkt me een goed aantal, zodat er voor iedereen een geschikte tint bij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf gebruik ik nog geen highighter. Komt ook vooral omdat ik al best lang gestopt ben met uitgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede make-up tip. Je ziet duidelijk verschilop de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kleur, en wat leuk om te lezen dat deze toch favoriet is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige om net de laatste puntjes op de i te zetten! Nu ben ik sowieso enorm weg van dit merk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb highlighters maar deze gebruik ik uitsluitend in de zomer. In de winter ga ik voor wat blushe wat ik dan terug niet in de zomer gebruik omdat ik van nature al snel een rode gloed in mijn gezicht krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik geen highlighter, maar zo op de foto ziet het er erg mooi uit. Zo'n doorzichtig dekseltje is inderdaad erg handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleur. Mac is ook een gewoon een hele fijne merk❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik krijg er meteen een zomers gevoel bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik gebruik dit soort producten zelf niet, dus ik zal het niet zo snel aanschaffen. Persoonlijk vind ik het iets te veel 'shinen' op de huid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Duur maar Mac is wel gewoon goede kwaliteit dus daar betaal je natuurlijk voor. Ik gebruik zelf alleen geen highlighter. Wel een leuke naam ook Oh Darling! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi resultaat! Ik gebruik het wel niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 8 verschillende tinten klinkt goed. Fijn dat het één van je favorieten is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een favoriete highlighter heb ik niet omdat ik nooit make-up gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik gebruik het zelf niet. Maar ziet er wel altijd leuk uit bij anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is mooi! En staat je goed. En MAC is natuurlijk een heel fijn merk. Ik gebruik ook een highlighter, en wel die van SHAB. Ze heeft het mij goed voorgedaan hoe ik het het beste kon gebruiken. En alhoewel zij zichzelf waanzinnig mooi opmaakt, kies ik voor een tikje rustiger (dat past gewoon beter bij mij). Daardoor blijft het bij mij subtiel, maar wel ook zo dat het er echt mooi uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is mooi! En staat je goed. En MAC is natuurlijk een heel fijn merk. Ik gebruik ook een highlighter, en wel die van SHAB. Ze heeft het mij goed voorgedaan hoe ik het het beste kon gebruiken. En alhoewel zij zichzelf waanzinnig mooi opmaakt, kies ik voor een tikje rustiger (dat past gewoon beter bij mij). Daardoor blijft het bij mij subtiel, maar wel ook zo dat het er echt mooi uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een highligher vind ik erg mooi, mits het subtiel is aangebracht. Je ziet snel als iemand er niet goed mee overweg kan en het op de verkeerde plekken en veel te dik is aangebracht, dan gaat het effect verloren en accentueert het rimpels enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is deze mooi, en staat je ook prachtig ! Love highlighter

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat goed en mooi dit! Ik ga gelijk even zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jadis Schreuder4 maart 2022 om 09:54

    Oeh highlighter is echt een must yes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: By Dash Beauty Mysterious Lip Gloss

Toen ik een klein meisje was, had mijn oma een groene lipstick maar als ze die op deed werden haar lippen niet groen, maar rood. Ik vond dat...