dinsdag 1 februari 2022

Review: Iconic London Blaze Chaser Face Palette

Review Iconic London Blaze Chaser Face Palette
In de Look Fantastic X Iconic London Beauty Box zat het prachtige 
Blaze Chaser Face Palette. Een gezicht palette met blush, bronzer en highlighter. Dit palette was voor mij een van de redenen om de beauty box te kopen. Vanaf het moment dat ik dit palette op Instagram voorbij zag komen, wilde ik hem hebben. De twee roze blushes springen er voor mij echt uit. En de champagne kleurig highlighter hoorde ik ook mijn naam roepen. In de review deel ik mijn ervaringen met dit palette. Lees je mee?

Iconic London Blaze Chaser Face Palette

Zoals altijd begin met mijn review met te vertellen wat het merk zelf zegt over het product. Zo ook nu:  It’s no secret that we love a glow here at ICONIC HQ. But sometimes you want one product that covers all bases. Sound familiar? Say hello to our ICONIC Blaze Chaser Face Palette. It highlights, sculpts and adds a flirty flush to skin all in one. Discover how to make the most from yours,

Soms kan een gezicht palette wat overweldigend zijn. Want welke poeder is wat? Bij dit palette hoef je dat niet zelf uit te zoeken. Iconic London heeft dat ook op hun website gezet:

6 STEPS TO CHASE THE GLOW

Review Iconic London Blaze Chaser Face Palette
Want one palette that does it all? Arm yourself with our Blaze Chaser Face Palette. Grab your brushes, ace your base and get ready to glow…Start by prepping your skin with whichever base you choose. Hydrate your skin with a spritz of Prep-Set-Glow, conceal any imperfections with Seamless Concealer and buff your foundation in with our Evo Black Soft Touch Buffer Blush. Now you’re ready to roll…

HIGHLIGHT

Add light and luminosity to your skin by dusting the pearlescent powder (bottom left on palette) onto the high points of your face. Use a fluffy brush to sweep over your cheek bones, brow bone, nose and cupids bow before swirling over your décolletage and shoulders for the ultimate lit-from-within glow.

STROBE

For a blinding highlight, use a smaller eyeshadow brush to spot-strobe any areas you really want to pop. Use the creamy iridescent powder (top left in palette) to dust over your brow bone and cheek bones. We also love this shade as a highlight for the inner corner of the eye.

CONTOUR

For contour, use an angled brush to sweep the matte bronze shade (top right in palette) into the hollows of your cheek bones, under your jaw and across the top of your forehead. The finely-milled matte powder seamlessly melts into your skin, creating a natural looking shadow that works on any skin tone.

BRONZE

Warm up your skin with a swirl of golden shimmer. Use a large fluffy brush to sweep the glistening golden shade (top middle in palette) over where the sun would naturally hit your skin. Blend across the forehead, the cheeks and nose for a natural golden glow.

FLUSH

Nothing gives a healthy glow like a super subtle flush of colour. Sweep the dusky rose shade (bottom right in palette) over your cheeks, nose and eyelids for a very natural flush of warmth.

BLUSH

Finish your look with a pop of colour on the apples of your cheeks. Use the rich pink powder (bottom middle in palette) on a tapered brush to apply a hit of colour in the centre of your cheeks.

Zoals je kunt lezen, is dit palette echt een must! De zes poeders zitten in een langwerpige kartonnen verpakking met magneetsluiting en met daarom heen nog een kartonnen beschermhoes. De vormgeving is feestelijk: zilverkleurig met een tekening van een lichtsnoer. Als je het palette open maakt, vallen naast de mooie poeders, de grote spiegel op. Zoals jullie wellicht weten, vind ik zo'n spiegel had handig voor als je jouw make up mee op vakantie neemt. 

Review Iconic London Blaze Chaser Face Palette
De eerste kleur in het palette is een champagne kleurige highlighter. Ik vind deze tint erg mooi, niet te opvallend. De middelste kleur van de bovenste rij is de bronzer. Erg mooi, maar te donker en te shimmers voor mijn smaak. Maar je kunt deze tint natuurlijk ook als oogschaduw gebruiken. De bruine matte tint ernaast kan je gebruiken voor zowel contouren of als bronzer. De eerste poeder van de onderste rij is ook een highlighter. Deze highlighter is net wat warmer van ondertoon als de champagne kleurige highlighter. Tot slot zijn de twee roze poeders blush waarvan de rechter mijn favoriet is. 

Review Iconic London Blaze Chaser Face Palette
De eerste swatches zijn van de blush, de middelste twee swatches zijn bronzers en de laatste swatches de hightlighters.

Tip van Iconic London: This palette is a does everything must have. Try selecting one shade to use both blush and eyeshadow for a trending, monocromatic look.

De pigmentatie van het palette is erg goed. Je hebt maar een klein beetje nodig om een mooi, natuurlijk effect te krijgen. Hou je van meer glow? Dan kan je alle poeders gemakkelijk opbouwen. Alle zes de gezicht poeders laten zich mooi blenden met jouw huid. Ook is de houdbaar erg goed, zeker in combinatie met de setting spray.

Mijn mening

Ik vind het Iconic London Blaze Chaser Face Palette een erg fijne aanvulling in mijn make up collectie. Ik pak dit gezicht palette er vaak bij en als ik op vakantie ga, gaat dit palette elke keer weer mee.

Verkrijgbaarheid
HetI conic London Blaze Chaser Face Palette  is te koop op de website van Iconic London voor €57

Gebruik jij wel eens een gezicht palette met verschillende poeders?

16 opmerkingen:

  1. Het is aan de ene kant wel handig, omdat je zo alles in 1 heb. Goed voor als je de deur uit bent en je make-up nog even bij wilt werken. Aan de andere kant lijkt het me een uitdaging om de juiste palet te vinden, waarbij alle kleuren goed bij je passen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de donkere kleur erg mooi,dat is wel wat voor mij. Een goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om een foto te zien, van hoe het er op je huid uit ziet! Een palette lijkt mij wel handig, om zo alles in 1 te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig alles ineen, zeker voor mensen zoals ik die vrijwel nooit make-up gebruiken. Dan kun je eens zo'n doosje kopen en uitproberen wat nou wat is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een mooi palette! De highlighter ziet er echt mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleuren! Dit merk kende ik nog niet :) wil ik zeker ook eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me goed voorstellen dat je deze mee neemt op vakantie, omdat alle warme kleuren aanwezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleuren, ik ben fan van zacht beige en roze 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alles inéén lijkt me zeer handig voor op reis of voor onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, ooit had ik wel een poederdoosje maar daar zat 1 kleur in.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie palette zeg! Vooral de blush vind ik er mooi uitzien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om lezen. Fijn dat het ook een handige is om mee te nemen op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het klinkt veelbelovend en mooie kleuren. Ik wil deze ook eens proberen.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zoiets hebik zelf niet in de la liggen. Vind ze mooi en handig, maar draag het gewoonweg niet. Ik weet mijn hebberigheid gelukkig dan wel weer te beheersen, want ik word het wel altijd van zo'n review.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een bijzondere verpakking! Mooie zomer tinten ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...