vrijdag 21 januari 2022

Review: Olcay Gulsen Beauty Kohl Duo Eyeshadow Liner

Review Olcay Gulsen Beauty

Vorig jaar kwam mijn favoriete Nederlandse merk Olcay Gulsen Beauty weer met een nieuw product: Kohl Duo Eyeshadow Liner. Ik ben dol op oogschaduw, dus deze twee potloden mochten niet in mijn collectie ontbreken! Helemaal niet toen ik de kleuren zag! Benieuwd welke kleuren dat zijn? Dat lees je in deze review!


Olcay Gulsen Beauty Kohl Duo Eyeshadow Liner

De naam van het nieuwe Olcay Gulsen Beauty product geeft gelijk aan wat je in huis hebt gehaald: een oogschaduw en een kohlpotlood. Dit is wat Olcay Gulsen Beauty zelf te zeggen heeft over de Kohl Duo Eyeshadow Liner: 
From beginner to pro: the Olcay Gulsen Beauty Kohl Duo is a must have for every makeup lover. This duo contains two beautiful colours, Rose Gold and Dark Brown, that will suit every skin tone. The creamy texture is super easy to use for an effortless application. When applied, the product leaves a powdery finish and a sense of lightness that lasts all day.
Review Olcay Gulsen BeauWear them together for the perfect smokey eye or separate in a mono eyeshadow or feline flick. Both Kohl Sticks are easy to blend with fingers or a brush and can be used with other eyeshadow textures as well. The stickform and it’s simple application makes them perfect for lazy days and on the go touch ups.


Ook is er op de site te lezen hoe je ze het beste kunt gebruiken:
The options for using the Kohl Duo are endless. You can create a soft smokey eye by using the Dark Brown on the outer sides of your eyelids and blending the Rose Gold in from the middle towards the inner corner of your eye. For a simple eyeliner look you just pick your favourite colour and apply them closely to your lash line. Both colours can be blended by finger or brush and can be used in combination with other eyeshadow textures as well.

Review Olcay Gulsen Beau
Out of time? Apply a little of the Dark Brown stick in the middle of your eyelid and blend it out with your finger. Add some Rose Gold in the inner corner of your eye and on your brow bone. This way you’ll look fresh within minutes.


Review Olcay Gulsen Beau
De twee potloden komen in een mooi doosje waarop ook gelijk de kleuren van de twee potloden te zien zijn: donkerbruin en
rosé goud. De vormgeving is zoals ik gewend ben van Olcay Gulsen Beauty: crèmekleurig en met in gouden letters Olcay Gulsen Beauty. En natuurlijk op de dop van de potloden het iconisch OGB wax seal logo. Aan de onderkant van het potlood kan je zien welke kleur het is. Erg handig is dit.

Review Olcay Gulsen Beau
De potloden zijn romig van textuur en brengen gemakkelijk aan op het ooglid. Je kunt deze potloden als eyeliner gebruiken of als oogschaduw. Nu ben ik niet echt heel handig met eyeliner, dus gebruik ik ze als oogschaduw. Je kunt de oogschaduw potloden op verschillende manier aanbrengen, maar één manier werkt voor mij het beste. En dat is de oogschaduw op het bewegend deel van mijn ooglid aanbrengen en absoluut niet hoger. Ik heb een beetje last van hooded eyes (hangende oogleden). Als ik dan een oogschaduw op crème basis hoger aanbreng, dus in de crease van mijn oogleden, gaat het heel snel cakey worden en vervagen. En dat ziet er niet mooi uit. Ook als ik alles netjes uitblend gebeurt dit. Het maakt niet uit welk merk crème oogschaduw ik gebruik en of ik er wel/geen primer onder aanbreng. Maar terug naar de potloden van Olcay Gulsen Beauty. Ze zijn gemakkelijk aan te brengen en bleven de hele dag netjes zitten. Ook de pigmentatie is erg goed van de Kohl Duo Eyeshadow Liner.

Mijn mening

Review Olcay Gulsen Beau

Ik vind de Olcay Gulsen Beauty Kohl Duo Eyeshadow Liner erg prettig in gebruik. Het zijn mooie kleuren voor dagelijks gebruik en ze zijn super makkelijk in gebruik. Ik gebruik ze vooral op dagen dat ik wel wat make up op wil, maar niet al te veel.
Wat is jouw favoriete oogschaduw potlood?

Verkrijgbaarheid

De Kohl Duo van Olcay Gulsen Beauty kost €19,95 per set en zijn te koop op de website van Olcay Gulsen zelf

13 opmerkingen:

  1. Zelf gebruik ik nooit een oogschaduw potlood. Vind het niet echt prettig werken en kies altijd oogschaduw in poedervorm. De kleuren zien er wel mooi uit moet ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze klinken erg handig zeg! Wel vind ik ze vrij duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik eigenlijk nooit een oogschaduw potlood maar deze zien er super tof en handig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog nooit met een potlood oogschaduw opgebracht een goede tip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de kleuren zien er op de foto mooi uit, het lijkt me wel een handig potlood

    BeantwoordenVerwijderen
  6. luek kado, vooral omdat ze zo mooi verpakt zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeh ik vind die met glitters erg mooi! wel prijzig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zien er stijlvol uit en ik vind de verpakking er ook fraai uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind vooral de verpakking en de kleur erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeh! Die kleuren zien er mooi uit. Ik zou ze wel willen proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah dit is wel echt iets voor mij. Super handig om aan te brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik gebruik eigenlijk wel een oogpotlood, maar geen oogschaduw. Ik vind het wel leuk om de Olcay lijn een beetje te leren kennen via jouw blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit klinkt als een fijn product en mooie kleur ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...