vrijdag 24 december 2021

Review: Colour Pigment van UNG

UNG Colour Pigment
In oktober heb ik een super toffe prijs gewonnen van UNG Cosmetics: een make up advies en een groot make up pakket met heel veel mooie UNG producten. Een van die producten die in het pakket zat, was het Colour Pigment in de kleur Rose Coper. Ik heb nog nooit met losse pigmenten gewerkt, dus ik ben benieuwd hoe het mij bevalt.

UNG Cosmetics Colour Pigment

Omdat ik nog nooit gewerkt heb met losse pigmenten, heb ik op de website van UNG Cosmetics gekeken wat zei vertellen over de Colour Pigment: Aan te brengen over oogschaduw, solo of als accent. Breng de losse pigmenten afhankelijk van het gewenste effect aan met een penseel voor een mooi resultaat. Je kunt de pigmenten met een droog of nat penseel aanbrengen. Of mengen met een lipgloss. Als je de pigmenten nat aanbrengt, zal de kleurintensiteit groter zijn.

Dat klinkt erg tof als je het mij vraagt! Maar hoe breng je het losse pigment aan? Gelukkig staat er ook op de website vermeld hoe je de pigmenten kunt gebruiken: Sterk geconcentreerde losse glitter- en puur pigmentpoeders, waarmee je subtiele tot intense creaties kunt maken. De pigmenten zijn makkelijk te blenden en kunnen naar wens laag voor laag opgebouwd worden. Gebruik ze droog of nat of meng ze met een primer of lipgloss. Be creative!

UNG Colour Pigment
De eerste keer dat ik het pigment ging gebruiken, maakte ik een kwast met een puntje nat en deze doopte ik in het potje met het losse pigment. Vervolgens bracht ik het aan op mijn bewegende ooglid. Maar dat was geen succes: ik had namelijk te veel pigment aan mij kwast zitten, waardoor het ging ophopen en het uitbleden totaal niet ging. De tweede keer ging het al een stuk beter. Ze zeggen niet voor niets: oefening baart kunst! Ik het het toen iets anders aangepakt: ik heb oogschaduw primer aangebracht en daarna met een droge kwast de pigment voorzichtig op mijn bewegend ooglid gedrukt. Toen zat alles een stuk beter. Wanneer je het pigment met een natte kwast aanbrengt, dan is de kleurintensiteit van het pigment wat heftiger. Maar welke aanbrengmethode je ook kiest, je oogleden zullen hoe dan ook sprankelen! Perfect voor de feestdagen als je het mij vraagt!

Je kunt het pigment los gebruiken of over een andere matte kleur oogschaduw. Beide opties zijn allebei erg mooi.

Mijn mening

UNG Colour Pigment
Ik vind het het Colour Pigment in de kleur Rose Coper van UNG Cosmetics een erg mooie tint. Het is even wennen met aanbrengen, maar als het pigment eenmaal zit, dan zit het ook en sprankelt het goed! Al is dat erg lastig te vangen op een foto!

Heb jij wel eens met losse pigmenten gewerkt?

Verkrijgbaarheid: de UNG Cosmetics Colour Pigment is verkrijgbaar in 22 kleuren en kost €18 en is te koop via de website van UNG Cosmetics. Verder is het ook te koop bij diverse salons. Een lijst van deze verkooppunten staat ook op de website van UNG Cosmetics.

14 opmerkingen:

  1. Het klinkt bijna als schilderen zeg! Wat bijzonder. Ik denk niet dat ik dit zou kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit die kleur! Ik hou er zelf zo van. Voor een feestje of met het uitgaan en dan als oogschaduw met smokey eyes. Geeft je net iets extra’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog nooit met pigment gewerkt.
    Ik kan me best inbeelden dat het even aanpassen is wat het gebruik betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. UNG kende ik nog niet. Leuk dat je onschrijft hoe je pigment gebruikt! Het ziet er ook mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dat heb ik zeker! Ik doe t altijd met mijn vinger. Heel voorzichtig en niet teveel. Daarna met een kwastje vervagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kleur! Alleen het opbrengen klinkt wel lastig... Maar zoals je al natuurlijk al zegt, oefening baart kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooh ik vind het echt heel mooi. Ik heb zelf nooit met losse pigmenten gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er wel mooi uit! Ik zal je eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee had wat het was.. ik zit ook niet zo in het make up wereldje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kleur, het lijkt me inderdaad lastig om aan te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, nog nooit gebruikt en ik vrees dat ik er ook niet handig genoeg voor ben 🙃

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het vraagt wel enige ervaring zo te lezen maar dan zie je er wel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan echt niet overweg met losse pigment. Het zit dan bij mij overal behalve op de goede plek haba

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, inderdaad na primer te hebben gebruikt gaat het beter. Het is prachtig maar het geeft bij mij zoveel rommel hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige roze kleur en chique verpakking! Niets voor mij helaas alleen (ik ben super onhandig met losse poeders).

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...