vrijdag 4 juni 2021

Review: Morphe Smoke & Shadow oogschaduw palette

Review Morphe Smoke & Shadow oogschaduw palette
Vorig jaar kocht ik bij de Morphe winkel in Amsterdam het 9W Smoke & Shadow oogschaduw palette. Een oogschaduw palette met diverse grijs tinten. Deze tinten had ik niet echt in mijn collectie en ik vind ze echt prachtig.  Dus ik moest dit palette gewoon hebben. Maar toch heeft het een tijdje geduurd eer dat ik het Smoke & Shadow oogschaduw palette ging gebruiken. Waarschijnlijk omdat het tinten zijn die buiten mijn comfort zone liggen. Is het terecht dat ik dit palette zo lang onaangeraakt heb? Let's fine out!

Morphe Smoke & Shadow oogschaduw palette
Zoals altijd begin ik mijn review met te vertellen wat het merk over het product te vertellen heeft: Rock a smoky eye like no other with these gunmetal grays and dark, rich hues. This palette of powerfully pigmented, crazy-creamy, beyond-blendable shades is made for creating sultry, smoldering looks.

Dit palette is dus perfect om een smokey eye te maken. Dat vind ik altijd erg mooi om te zien, maar het lukt mij nooit echt goed (zoals te zien is op de foto verderop in deze review). Een goede reden om dit palette wat vaker te gebruiken en een smokey eye te oefenen!

Review Morphe Smoke & Shadow oogschaduw palette
Het palette ziet er van buiten erg simpel uit: een vierkant doosje van zwart plastiek. In het midden staat in witte letters Morphe. Een mooie strakke vormgeving dus. Alleen niet de meest handige vormgeving als je meerdere palette hebt. Op de onderkant staat wel de naam van het palette. Tegenwoordig heeft Morphe de vormgeving aangepast: de verpakkingen zijn niet meer zwart, maar hebben de kleur van de oogschaduw. Erg kleurrijke als je het mij vraagt. En handig als je meerdere paletten uit deze lijn in jouw verzameling hebt.

Het palette bevat de volgende kleuren 9 kleuren:
Review Morphe Smoke & Shadow oogschaduw palette
All Hours: matte chrome 
After Dusk: matte deep khaki
Wicked One: shimmering bronze
Feelin’ Moody: shimmering olive bronze
Steel Away: shimmering steel gray
Dark Side: matte smoky mocha
Silver Storm: shimmering silver
Nightfall: shimmering charcoal
Lights Off: matte black

Review Morphe Smoke & Shadow oogschaduw palette
Het Morphe Smoke & Shadow Artistry Palette bevat, naar mijn mening, een mooie balans van matte tinten en shimmers.  En de verhouding lichte/donkere tinten is ook goed. Hierdoor kan je veel gevarieerde looks mee maken. De pigmentatie is erg goed: je hoeft de tinten niet op te bouwen. Verder kan je de kleuren gemakkelijk met elkaar blenden zonder een nieuw kleur te creëren. Dat is iets wat ik altijd erg belangrijk vind bij oogschaduw: dat je mooie kleur overgangen kunt creëren. Ook niet geheel onbelangrijk: er is maar weinig fall out bij dit oogschaduw palette.

Mijn mening
Ik vind het Morphe Smoke & Shadow Artistry Palette een mooie aanvulling op mijn verzameling oogschaduw paletten. Niet alleen vanwege de kleuren, maar ook zeker vanwege de kwaliteit. Ik ben erg onder de indruk van de prijs/ kwaliteitsverhouding. Zou gauw ik weer in Amsterdam ben, ga ik zeker nog een palette uit deze lijn aanschaffen!

Wat is jouw favoriete Artistry Palette van Morphe?


Verkrijgbaarheid: Het Morphe Smoke & Shadow Artistry Palette is online bij Morphe te koop voor €15. Ook is het palette te koop in de Morphe winkel in Amsterdam. Verder is dit palette online te koop bij Douglas en andere webshops. Prijzen kunnen online variëren.

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleuren zeg! Ik ken dit merk nog helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kleuren. Zelf draag ik geen make up maar ik snap wel waarom je wild word hiervan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind een smokey eye prachtig staan maar ik zou mezelf niet zo op kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi pallet, ik ken dit merk helemaal niet. Ik vins smokey eyes ook zo mooi, maar heb hier ook moeite mee om zelf te maken. Ook gewoon meer oefenen, net wat jij zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het kleurenpalet erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg gewaagd, ik hou ervan! Ik heb groene ogen dus bruintinten zullen hier dan onwijs mooi bij staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi, die kleuren zijn echt prachtig. Ik heb geen favoriet pallette want ik draag vrijwel nooit make-up.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kleuren! Ik hou er wel van :) Ik ben sinds kort een beetje aan het prutsen met oogschaduw, weet nog niet helemaal of het wel mijn ding is, maar blijf het gewoon proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Standaard greep ik ook steeds naar dezelfde kleurengroep. Met als gevolg dat ik een schuif heb vol zitten met verschillende paletten met eigenlijk ongeveer dezelfde kleuren. Tijdje terug ook even uit mijn comfort zone gegaan en eens een compleet ander kleurensetje aangeschaft. Dat was het beste wat ik ooit gedaan heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker palet zo, denk dat je het nog vaak gaat gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Ik vind smokey eyes altijd zo chic, maar ik bak er niks van als ik het zelf doe!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb vorig jaar een poging gedaan om smokey eyes te maken, maar dat was nog geen geslaagde poging haha...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie tinten zitten er in dit palette. Mooie ooglook ook gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...