vrijdag 29 januari 2021

Review: NYX Highlight & Contour Pro Palette Contouring

Review NYX Highlight & Contour Pro Palette Contouring
Ik heb het al eerder gehad over het contouren van jouw gezicht. Ik doe dat niet vaak, maar als ik het doe dan gebruik ik het 3 Steps To Sculp Palette van NYX Professional Makeup. Maar wisten jullie dat NYX Professional Makeup ook nog een ander contour palette heeft? Ik heb het over het Highlight & Contour Pro Palette Contouring. Wil je weten hoe dit palette mij bevallen is? Lees dan vooral verder!

NYX Professional Makeup Highlight & Contour Pro Palette Contouring 
De naam van het palette verraadt al wat je er mee kan doen: jouw gezicht highlighten en contouren. Door te spelen met licht en donker en schaduwen te creëren, kan je optisch de vorm van je gezicht veranderen. Maar hoe doe je dat met het NYX Professional Makeup Highlight & Contour Pro Palette Contouring? Dit is wat ze zelf zeggen: 
Met het NYX Professional Makeup Highlight & Contour Palette zijn de mogelijkheden eindeloos. Ieder gezicht is anders, maar voor een mooie basislook is het volgende stappenplan aan te houden

1. Breng een warme kleur aan bij de slapen (boven de wenkbrauwen) en jukbeenderen.
2. Breng een koele kleur net onder de jukbeenderen om deze te accentueren
3. Breng een iets donkerdere tint aan onder de jukbeenderen, aan de kant van de haargrens, om de contouren te benadrukken.
4. Gebruik een highlighter en een smalle borstel om de neus lichtjes te accentueren.
5. Gebruik als laatste stap een lichte highlighter/shimmer om de mooiste delen van het gezicht naar voren te brengen. Denk aan de neus, het midden van het voorhoofd, het wenkbrauwbot, het kuiltje tussen lip en neus (cupidoboog), de kin.

Review NYX Highlight & Contour Pro Palette Contouring
En voor als dit nog steeds abracadabra of hogere wiskunde is, heeft NYX Professional Makeup op de buitenverpakking een handige tekening staan met daarop aangegeven welke kleur poeder je waar aan moet brengen. Erg handig voor beauty lovers die nog niet heel erg thuis zijn in de wereld van contouren!


Review NYX Highlight & Contour Pro Palette ContouringHet palette heeft een doorzichtige deksel waarop in witte letters NYX Professional MakeUp en Highlight &Contour palette staat. Dankzij de doorzichtige deksel zie je in één oogopslag welke kleuren contour en highlight poeders er in het palette zitten. In totaal zijn er 8 losse pans in het palette. Het idee er achter is, dat je als jouw meest gebruikte tint op is, dat deze gemakkelijk ter vangen is. De bovenste vier tinten zijn de highlighter tinten en de onderste vier zijn de contour tinten. De kleuren lopen van licht naar donker en bevatte tinten voor zowel koele als warme huidtypen. Hierdoor is het palette geschikt voor iedereen. Maar het is gelijk ook een nadeel: je zal niet alle tinten even vaak gebruiken.

Review NYX Highlight & Contour Pro Palette Contouring
De tinten zijn vrij poederig. Jouw kwast aftikken is daarom een must. De poeders blenden gemakkelijk met jouw huid en zijn ook goed op te bouwen. De houdbaarheid is ook erg goed.


Mijn mening
Het NYX Professional Makeup Highlight & Contour Pro Palette Contouring is wat mij betreft het perfecte palette als je wilt beginnen met contouren, maar niet goed weet welke tinten en kleuren het beste passen bij jouw huid. Dankzij de handige handleiding op de verpakking is dit palette perfect voor de beginner. Maar ook voor de ervaren contour queen/king is dit palette perfect!

Verkrijgbaarheid: het NYX Professional Makeup Highlight & Contour Pro Palette Contouring is te koop bij de NYX Professional Makeup winkels in Amsterdam en Rotterdam. Maar ook bij Douglas, Etos en Wehkamp. De avdiesprijs ligt rond de €23

* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet* 

17 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleuren heeft dit pallet en wat een handige tips geef je hier, ik gebruik ook wel vaak een highlighter om mijn jukbeenderen nog net even extra aan te zetten. Ik vind het leuk om zo met kleuren te spelen en je gezicht nog sprekender te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijken me heel handige tinten om te gebruiken voor contouren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is voor mij veel te ingewikkeld. Ik houd het bij oogpotlood en mascara.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de kleuren echt mooi
    Zo te lezen echt een palette voor mij, de beginner.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben dol op de producten van NYX. Vooral hun lipgloss is zalig!! Ik ben geen fan van contouren maar als dat wel zo was, zou ik deze palet uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben dol op dit merk. Ken je de primer al van ze, met een glowtje erin? Zo fijn. Ik ga deze kopen, want als er op de verpakking staat hoe en wat, vind ik dat superhandig ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn in ieder geval wel heel mooie warme kleuren die inderdaad goed bij elkaar matchen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi dit palet. Ik moet zeggen dat ik zelf nog weinig doe met contouring.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie palette en leuk met elkaar te combineren
    Cortina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geen ervaring mee maar de kleuren zien er mooi uit! Misschien de volgende keer ook foto's delen van het resultaat? Ben ik ook wel benieuwd naar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen ervaring mee maar de duidelijke handleiding met aanduiding lijkt me erg handig en de kleuren zijn mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi palet met kleuren. Ideaal om eens wat te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik gebruik het ook niet maar de handleiding met aanduiding lijkt me handig, het product nuttig en de kleuren zijn mooi. Goede analyse van jou

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Contouren...soms is het bijna eng vind ik hoe anders meiden er tegenwoordig uitzien zonder en met make up.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geen ervaring met contouren. Ik ben wel benieuwd wat het resultaat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Contouren doe ik eigenlijk nooit. Wel heel goed stappenplan

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...