dinsdag 2 februari 2021

Review: Kruidvat Nights Like This oogschaduw palette

Vorig jaar lanceerde Kruidvat
review Kruidvat oogschaduw palette
op een spectaculaire manier hun eigen vegan make up collectie. Dagenlang zag je overal op de sociale media het nieuwe merk Udäv Krit langs komen. Op de dag van de lancering bleek Udäv Krit een anagram te zijn voor Kruidvat. Ze wilde laten zien dat je met enkele essentiële kwalitatieve producten ook een mooie look kunt creëren. Een van die essentiele producten zijn de twee oogschaduw paletten: Nights Like This Smokey Eye Palette en het Days Like This Nude Eyeshadow Palette. Het eerst genoemde palette staat centraal in deze review. Ben je benieuwd wat mijn ervaringen zijn met die vegan oogschaduw palette? Lees dan vooral verder!

Kruidvat 
Nights Like This Smokey Eye Palette 
Een smokey eye oogschaduw palette had ik nog niet in mijn collectie. Sterker nog, ik had helemaal geen oogschaduw palette met alleen meer zulke donkere tinten. Ik kon daarom ook  niet wachten om dit palette te gaan gebruiken om een look te maken!

review Kruidvat oogschaduw palette
Dit was wat Kruidvat op hun website zegt over het Nights Like This Smokey Eye Shadow Palette: Creëer opvallende, glamourous looks met dit Kruidvat Nights Like This Smokey Eye Shadow Palette. Een perfecte selectie van matte en parelmoer-metallic structuren in de meest gewilde smokey kleuren. De textuur is extreem blendable. Alles voor een perfecte look in één palet. Het oogschaduwpalet bevat een perfecte selectie van rijk gepigmenteerde, superzachte matte en parelmoer-metallic structuren.

Als ik dit zo lees, word ik erg enthousiast. Maar is dat ook terecht? Voordat ik dat ga vertellen, vertel ik eerst wat meer over het oogschaduw palette zelf.

De verpakking van Nights Like This Smokey Eye Shadow Palette is simpel: een vierkante plastiek verpakking met een doorzichtige deksel. De deksel is gedecoreerd met witte pijltjes die bestaan uit stipjes en in zwarte letters staat er Kruidvat Nights Like This Smokey Eye Shadow Palette. Heel simpel en clean. Doorzichtige deksels vind ik altijd handig, want je ziet gelijk welke kleuren er in het palette zitten. Maar het geeft geen gevoel van luxe. Het Nights Like This Smokey Eye Shadow Palette bestaat uit negen tinten oogschaduw: zes vrij donkere tinten en drie lichte tinten die mooi zijn in de arcadeboog of als transitie kleur. De oogschaduws zijn erg poederig, waardoor er best wat fall out is. Kruidvat zegt dat de kleuren blendable zijn. 

Swatch Kruidvat oogschaduw palette
Hier ben ik het niet helemaal mee eens: als ik de verschillende tinten in elkaar wil over blenden, creëer ik een nieuwe kleur. En dat wil ik juist niet: ik wil een mooie kleur overgang creëren.  Ook moet je de kleuren goed opbouwen, wil je een mooi effect krijgen. Over de houdbaarheid ben ik ook niet 100% tevreden: de lichte tinten oogschaduw vervagen best snel. De donkere kleuren houden zich wat beter.

Mijn mening
De marketing campagne van de Kruidvat make up lijn is echt briljant. En ook de gedachte achter deze lijn is erg goed. Helaas vind ik de uitwerking wat minder geslaagd. Het Nights Like This Smokey Eye Shadow Palette voldoet niet aan mijn verwachtingen: de kleuren moet je echt opbouwen, het blenden gaat niet zo als ik dat wil en de kleuren vervagen best snel. Ik ben erg benieuwd hoe de andere producten uit deze lijn mij zullen bevallen.

Heb jij al iets uit de Kruidvat make up collectie gebruikt?

Verkrijgbaarheid: het Kruidvat Nights Like This Smokey Eye Palette is te koop bij Kruidvat. In zowel de winkels als online voor €5,99

11 opmerkingen:

  1. Het ziet er mooi uit op de foto. En duur is het niet! Dat is prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik soms een oogpotlood.maar ik wist niet da5 de kleur van oogschaduw zo snel kon vervagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb wel dingen van kruidvat make up oogschaduw creme stiften ben daar wel enthousiast over.Corrina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Balen dat de kleur zo snel vervaagd. Blij dat ik geen oogschaduw gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook niet zo'n fan van dit palette. Het Days Like This vind ik iets mooier qua kleuren dus die gebruik ik heel af en toe. Maar deze Nights Like This ligt bijna ongebruikt in de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat de uitvoering niet helemaal lekker is en dat de kleuren zo snel vervagen, want in het palette zien de kleuren er wel prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmmm jammer dat het niet helemaal voldoet. Wat is het vegan component aan dit palette? Wel mooie kleuren trouwens. Ik ben nog niet helemaal thuis in het blenden en doe dit eigenlijk ook te weinig moet ik je eerlijk bekennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmm jammer dat het niet helemaal voldoet. Wat is het vegan component aan dit palette? Wel mooie kleuren trouwens. Ik ben nog niet helemaal thuis in het blenden en doe dit eigenlijk ook te weinig moet ik je eerlijk bekennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat het tegenvalt. Wel een goede review. Ik kan helaas niet tegen kruidvat eigen merk dingen en al helemaal niet tegen oogschaduws heb gevoelige oogleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat het tegenvalt want ik vind de kleuren ontzettend mooi. Vooral de roze teint!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...