donderdag 14 mei 2020

Preview: Skinnies zonnenbrand

De komende paar dagen is het even wat minder zonnig weer. Maar als we de weersverwachting voor komende week mogen geloven, dan wordt het heerlijk warm en voor zonnig weer. Het is daarom erg belangrijk om jouw huid, jouw grootste orgaan, goed te beschermen. Als je jezelf niet goed beschermt tegen de zon, kan jouw huid sneller verouderen en is de kans op huidkanker groter. En hoe kan je jouw huid beter beschermen dan met een zonnebrand? Sindskort is er in Nederland een nieuw merk zonverbrand te koop: Skinnies. Met veel plezier vertel ik jullie wat meer over dit bijzondere merk. Nieuwsgierig wat dit merk zo bijzonder maakt? Lees dan vooral verder!
Skinnies zonnenbrand

Skinnies
Skinnies is in 2010 in Nieuw Zeeland opgericht door Martha and Olly Van Arts. Zij vonden de toenmalige zonnebrand cremes niet goed. Ze vond het niet fijn dat je steeds zo veel zonnebrand moest opsmeren en dit continu herhalen. Ze wilde iets dat beter én veiliger is voor hun zelf én hun kinderen. En dat werd Skinnies!

Dit is wat ze zelf zeggen over Skinnies: Wij zijn Skinnies, een revolutionaire zonnebescherming die niet verdund is met water. Elke tube Skinnies gaat zo tot wel 5x langer mee dan een reguliere zonnebrandcrème: less is more! Dankzij de unieke, transparante Organogel™ laten de producten van Skinnies geen witte waas achter en past de gel zich direct aan de huidtint aan. Skinnies streeft naar duurzaamheid: elk jaar bespaart Skinnies meer dan 10.000 liter water, elke tube is gemaakt op basis van suikerriet en de formules zijn vegan en cruelty free en vrij van ingrediënten die op welke manier dan ook schadelijk kunnen zijn voor het milieu!

Maar wat maakt Skinnies nu anders dan alle andere merken zonnebrand?
Het meest unieke aan de Skinnies Sungels is zonder twijfel de substantie. Doordat de producten van Skinnies waterless zijn, zijn de sungels een stuk vaster van textuur vergeleken met andere producten. Hoewel dit even wennen is bij het eerste gebruik, zorgt deze unieke Organogel textuur zo wel voor een optimale bescherming. Skinnies Organogel vormt een  dunne film op de huid en houdt de actieve UV-bescherming perfect op z'n plaats. In tegenstelling tot zonnebescherming op waterbasis, is er geen sprake van verdamping en/of uitdroging en zo heb je langer plezier van een actieve bescherming tegen de zon!

Dat klinkt goed, niet waar?! Volgens mij is dit een hele fijne en aangename zonnebrand om te gebruiken. Bovendien is de vormgeving van de tubes ook erg mooi!

The eco sunscreen revolution 
Skinnies biedt innovatieve zonnebescherming die niet verdund is met water. Hierdoor gaat elke tube Skinnies wel 5x langer mee dan een reguliere zonnebrandcrème en heb je maar een klein bolletje ter grootte van een erwt nodig voor het insmeren van je gezicht, nek en oren. Waar je normaal gesproken nooit te weinig kan smeren van zonnebescherming, geldt voor Skinnies toch écht less is more! 
De Skinnies verpakking is gemaakt op basis van suikerriet en elke formule is Vegan Friendly en Cruelty Free. Door zo min mogelijk gebruik te maken van chemische zonnefilters zijn veel van de Skinnies formules al Reef Safe volgens de unieke Hawaïaanse Koraal Wet!

Alle producten van  Skinnies zijn vrij van parabenen, conserveermiddelen, alcohol en parfum. 100% Vegan en Cruelty Free. Dus goed voor mens, dier én milieu! Daar wordt je toch als beauty lover blij van?!

Er zijn verschillende soorten zonnebrand van Skinnies, waarvan ik er graag drie aan jullie wil voorstellen.
Skinnies zonnenbrand
Skinnies Sungel SPF 30
De Skinnies Sungel SPF 30 is hét hero-product van Skinnies. Deze Sungel heeft een UVA/UVB bescherming en is met name geschikt voor de alledaagse bescherming. Skinnies Sungel SPF 30 is tot wel 80 minuten waterresistent en is geschikt voor alle huidtypen.  Geschikt voor het gezicht en lichaam. Advies prijs €17,95 (35ml) / €34,95 (100ml) / €59,95 (200ml) 

Skinnies zonnenbrand
Skinnies Conquer SPF50+
Ben je echt een waterrat, sportief of wil je een hogere SPF? Dan is de Skinnies Conquer SPF50+ wat voor je! 

Skinnies Conquer SPF50+ is de "Pro Performance" Sungel binnen de Skinnies familie!  Skinnies Conquer is tot wel 4 uur waterresistent en zweetproof en is speciaal ontwikkeld voor een actieve- en outdoor lifestyle.  De Conquer Sungel is dan ook dé keuze voor surfers, duikers, duursporters, etc.  Om de hoge performance van dit product te kunnen garanderen, is de substantie net iets vaster dan de andere sungels. Skinnies Conquer is Reef Safe volgens de Hawaïaanse Koraal Wet! Geschikt voor het gezicht en lichaam. Adviesprijs €25,95 (35ml) / €44,95 (100ml) 

Skinnies Kids SPF 50
Skinnies zonnenbrandDe huid van kinderen is net wat anders dan die van volwassenen en vraagt daarom om een ander soort zonnebrand. Gelukkig heeft Skinnies ook een zonnebrand speciaal voor kinderen!

Hoewel de twee bovengenoemde Sungels beide geschikt zijn voor kinderen, biedt de Skinnies Kids SPF50 het beste van beide werelden! De Kids Sungels hebben de zachte, smeerbare textuur van de standaard SPF30 Sungel en de bescherming en waterresistentie van de Skinnies Conquer. Skinnies Kids bevat zonnefilters die mild zijn voor de huid, biedt een hoge bescherming, is gemakkelijk in te smeren, verschuift niet,  is tot 2 uur lang water- en speelproof en bevat Aloë Vera en Kokosolie voor een zachtere huid en prettigere geur. De Kids Sungel is geschikt voor kinderen vanaf 3 maanden oud, maar is ook zeker geschikt voor alle volwassenen die graag een hoge, doch milde zonnefactor zoeken! Geschikt voor het gezicht en lichaam. .  Adviesprijs €22,95 (35ml) / €42,95 (100ml) 

Mijn mening
Als ik dit zo allemaal lees, word ik erg blij. Een zonnebrand die niet alleen jouw huid goed beschermd, maar ook nog eens lief is voor de natuur! Zo hoort het! De textuur van Skinnies lijkt mij ook erg aangenaam aanvoelen. 

Heb jij al eens van Skinnies gehoord?

Verkrijgbaarheid: de zonnebrand van Skinnies is onder meer te koop bij Douglas en Bol.com

Wil je meer weten over Skinnies? Ik heb al eerder een artikel over dit merk geplaatst

16 opmerkingen:

  1. Goed dat je hier een artikel over hebt geschreven, veel mensen zijn echt laks in het smeren van zonnebrand.. helaas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb van dichtbij gezien wat huidkanker doet, vandaar dat ik extra alert er op ben. Meer mensen zouden dat moeten doen

      Verwijderen
  2. Ik ken Skinnies niet, maar het klinkt zeker goed. Ik ben altijd erg van het smeren en goed mijn huid beschermen. Wel gebruik ik tegenwoordig een spray omdat ik dit nog makkelijker vind en nog sneller in gebruik is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er goed uit, maar ik schrik wel een beetje terug voor de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad niet de goedkoopste zonnebrand, binnenkort komt er een review online van deze zonnebrand

      Verwijderen
  4. Ken dit merk niet. Maar van alles waar je minder van nodig hebt, en het meer voor je doet, daar hou ik van. Ook fijn dat de tubes niet gemaakt zijn van plastic maar van een duurzamer alternatief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Nederland is het een nieuwe merk, dit jaar gelanceerd

      Verwijderen
  5. Dit merk ken ik niet. In de zomer smeren wij ook zonnebrand voor kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Nederland is het een nieuwe merk, dit jaar gelanceerd

      Verwijderen
  6. Goed artikel. Ik probeer er altijd goed op te letten om te blijven smeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg into insmeren. Ook al ben ik Indisch, minimaal factor 50 op mijn gezicht (en 30 op het lichaam. Het verschil tussen 30 en 50 is maar een laag percentage). Ik let nog beter op het insmeren van ons dochtertje. Maar ik heb het gevoel dat we er allemaal heel alert op zijn. Dit merk kende ik nog niet, maar ga ik ook uitproberen de komende tijd (nog niet ontvangen). Toevallig test ik vandaag Naïf zonnebrandproducten, want er is behoorlijk wat zon...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel goed dat je zo goed op let! Bevalt Naïf? Dat merk kende ik nog niet

      Verwijderen
  8. Ik smeer de laatste jaren wel meer omdat je er toch vaker over leest dat het best wel gevolgen heeft. Meestal heb ik dan een zonnebrandcreme van Nivea, die vind ik vooral fijn, maar ook goed betaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel verstandig. Nivea heeft ook goede zonnebrand in het assortiment

      Verwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...