maandag 20 april 2020

Merk in de spotlight: Olcay Gulsen Beauty

Olcay Gulsen BeautyZoals jullie wellicht weten, vind het altijd leuk om meer te weten over de beauty merken waar ik dol op ben. Begin dit jaar heb ik Olcay Gulsen Beauty ontdekt en sindsdien ben ik fan van zowel Olcay Gulsen als haar beauty merk. Daarom leek het mij leuk om een achtergrond artikel over dit mooie merk te schrijven!

Hoe het begon
In januari 2019 is Olcay Gulsen begonnen met de eerste ontwikkeling van Olcay Gulsen Beauty: 
Olcay Gulsen Beauty
Aangezien ik zelf niet uit de beauty industrie kom moest ik me enorm verdiepen in alle processen die te maken hebben met make up & productie. Ik wil heel graag een kwalitatief goed product leveren wat 100% cruelty free is en verantwoordelijk is geproduceerd. Om hier zeker van te zijn besloot ik op zoek te gaan naar een producent in Nederland. Ook wilde ik graag betrokken zijn bij design, ontwikkeling en verkoop dus was dit een perfecte manier. Ik heb in anderhalf jaar enorm veel geleerd over de industrie en ben echt verslaafd.

De missie van OGB is om de hard werkende vrouw te bedienen van gemakkelijke make up die je een instant glow geeft. Ze begrijpen dat iedere vrouw het heel druk heeft en ze willen graag een praktisch oplossing die wel maximaal resultaat geeft. Dit resulteert in een mooie collectie met verschillende multifunctionele producten zoals Easy Glam Highlight en Multi Face Colour. Een cream product dat je kunt gebruiken op de oogleden, wangen én lippen. 

Inspiratie
Olcay Gulsen BeautyDe vormgeving van alle OGB producten vind ik erg mooi. Ze stralen luxe uit en het zijn echte eyecatchers op mijn beauty tafel. Ik vroeg aan Olcay waar ze haar inspiratie voor haar beauty lijn vandaan heeft gehaald: Ik ben alles behalve een pro of make up artist en werd al lange tijd best moe van wat je als vrouw allemaal in huis moet hebben om jezelf op te maken. Ik keek vaak naar tutorials maar begreep er vrijwel niks van.. Dit was eigenlijk het startpunt van mijn lijn. Duidelijke, multifunctionele en moderne producten die iedereen kan gebruiken maar wel verpakt in een verrassend design. De producten zijn allemaal geïnspireerd op de moderne en hedendaagse vrouw die wel make up wil gebruiken maar er graag naturel wil uit zien. De kleuren zijn allemaal fris, glowy en modern.

Net zoals ik houdt Olcay van vormgeving en design:
Ik hou enorm van vormgeving en design. Ik ben er ook van overtuigd dat verpakking een essentieel onderdeel is van de beleving van de gebruiker. Ik vind het leuk om verstopte compartementen in design te bouwen voor een verrassingselement. Ook hou ik van clean en strak. Dit alles heb ik gebruikt als inspiratie voor het design. Niet teveel poespas en maximaal plezier.

    Producten
    Olcay Gulsen BeautyOGB bestaat uit verschillende producten, zoals een mascara, lipgloss, cc-cream, concealer, mattifying poeder, eyeliner, kwasten, parfum en de favoriet van zowel Olay als mij: de Glam Easy Multi color & Highlighter in 1. Dit is een multi color en highlighter cream in 1. De fun begint al bij het design wat een spinpot is waar je aan moet blijven draaien. Ik gebruik het dagelijks met enorm veel plezier en het is echt een uitkomst voor in je tas. Perfect voor op je ogen, wangen en op je lippen. Eigenlijk een heel goed voorbeeld van waar OGB voor staat.


    Ik was ook benieuwd of er nieuwe producten aan zitten te komen. En goed nieuws: dat is zo!  ZEKER :) ik ben heel druk aan het ontwikkelen en ik moet zeggen dat ik al heel lang niet zoveel plezier in mijn werk heb gehad. Binnenkort lanceren we 3 nieuwe kleuren van de Serious Shine Lipgloss+CareDeze was zo snel uitverkocht dat er veel vraag is naar nieuwe kleuren.Super leuk! 
    Olcay Gulsen Beauty
    Wat ik zo mooi vind aan OGB zijn de producten: alle basis producten die je nodig hebt voor een look, kan je vinden bij OGB. En dan het design. Alle producten stralen luxe uit door de vormgeving en de kleur combinaties. Ik kan daarom ook niet wachten tot er nieuwe producten uitkomen! 

    Ben jij al bekend met Olcay Gulsen Beauty?

    Disclaimer: de foto van Olcay Gulsen komt van de Instagram pagina van Olcay Gulsen Beauty

    22 opmerkingen:

    1. Ik vind vooral het design echt onwijs mooi en luxe ogen.

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Ja he?! Alle producten liggen ook ten toon gesteld op mijn make up tafel

        Verwijderen
    2. Ik ken dit merk nog niet, en heb het eigenlijk ook nog nooit ergens zien liggen. Het ziet er wel mooi uit!

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Het word exclusief bij Etos verkocht en online op de website van Olcay Gulsen zelf

        Verwijderen
    3. Mijn moeder heeft de bb cream en is daar heel tevreden over, maar over de concealer en mascara niet zo. De lipgloss daarentegen weer wel. Ik heb de highlighter gekocht, maar nog niet gebruikt.

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. De higlighter is echt top. Ik heb beide in huis. Net zoals een lipglos. De mascara heb ik ook en die bevalt mij wel erg goed. Concealer heb ik nog niet getest, maar ik weet niet of die bij mijn bleke huid past

        Verwijderen
    4. Ik wist niet dat ze een eigen beauty merk had, maar ik ben ook niet zo'n fan van Olcay Gulsen to be honest..

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Sinds eind vorig jaar. Dat kan. Dat heb ik met andere mensen in de beauty wereld...

        Verwijderen
    5. het ziet er inderdaad allemaal erg luxe en verzorgd uit, maar ik moet bekennen dat ik echt heel weinig verstand van make-up heb

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Ja he?! Mocht je met je willen verdiepen in make up, dan raad ik dit merk zeker aan

        Verwijderen
    6. Het is sinds eind vorig jaar te koop bij geselecteerde Etos filialen en online bij Olcay Gulsen zelf

      BeantwoordenVerwijderen
    7. Persoonlijk vind ik design heel tof!

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Ja he?! Ik vind design van beauty producten net zo belangrijk als het product zelf

        Verwijderen
    8. Ik zag Olcay laatst op haar Insta haar zusje opmaken met haar beautyproducten. Het eindresultaat zsg er supergoed uit!

      BeantwoordenVerwijderen
    9. Persoonlijk heb ik niks met dit soort producten, maar ik vind de verpakking wel echt heel vet!

      BeantwoordenVerwijderen
    10. Altijd al een zwak gehad voor cosmetica in een mooi jasje !

      BeantwoordenVerwijderen
    11. Gaaf! Waar is het te koop? Ik ben het nog niet eerder tegen gekomen.

      BeantwoordenVerwijderen
    12. Ziet er heel luxe uit. Ik vond haar vroeger zo'n vervelend mens maar ben haar steeds meer gaan waarderen in de loop der jaren.

      BeantwoordenVerwijderen
    13. Wat leuk.om op deze manier de achtergrond van het merk te lezen

      BeantwoordenVerwijderen
    14. Ik ken het totaal niet maar en ook nooit ergens gezien, benieuwd waar we dit kunnen kopen.

      BeantwoordenVerwijderen

    Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

    Preview: International Woman's Day met By Dash Beauty

    Op vrijdag 8 maart wordt elk jaar internationale vrouwen dag georganiseerd. Op deze dag wordt de vooruitgang op economische, politieke en so...