donderdag 12 maart 2020

Preview: Wetbrush Green

Ik denk dat iedere beauty lover van Wetbrush haarborstels heeft gehoord. Maar wisten jullie ook dat ze zich continu blijven ontwikkelen? Vandaag laat ik jullie van de nieuwste ontwikkelingen zien.

 WetBrush Goes Green
WetBrush is al jaren een ware cultheld in de Verenigde Staten en inmiddels is WetBrush wereldwijd een zeer gewaardeerde tool onder experts, beautypers, influencers en consumenten.   Dat WetBrush hard aan de weg timmert met nieuwe prints en designs is inmiddels bekend, maar de allernieuwste WetBrush innovatie verdient de spotlights: WETBRUSH GOES GREEN

Bio afbreekbaar: Lief voor je haar én het milieu!
Deze WetBrush Go Green Detangler is de meest innovatieve anti-klit borstel van WetBrush tot nu toe! Het gehele handvat is gemaakt van een volledig natuurlijk biologisch afbreekbaar plantenzetmeel van o.a. maïs en aardappel dat op natuurlijke wijze binnen 5 jaar afbreekt. Een grote stap in het tegengaan van onnodig single-use plastic.


Geen paniek! De borstel zal niet ineens uit elkaar vallen terwijl je aan het borstelen bent. Om af te kunnen breken, zal de borstel eerst weggegooid moeten worden (bij bijv. compost) om door microben afgebroken te kunnen worden. Je kan de brush dus zonder zorgen in de badkamer laten liggen.   

En of 5 jaar kort is? Yes. Het overgrote deel van de haarborstels die je in de winkel vindt is gemaakt van plastic op basis van aardolie. Dit materiaal heeft zo’n 400 jaar nodig om af te breken en de afbreektijd van de Go Green Detangler is dus 80 maal korter!



De WetBrush Go Green Detangler is zoals al z'n populaire voorgangers een anti-klit borstel die pijn en schade tijdens het ontklitten minimaliseert. Dankzij de unieke IntelliFlex® borstelharen glijdt ook deze Go Green borstel met gemak door het haar en ontklit de borstel (natte) haren zonder eraan te trekken.

De borstelharen van WetBrush zijn flexibel, sterk en ultra dun en door de speciale SofTips™ beschadigen het haar en hoofdhuid niet tijdens het borstelen. Ontwikkeld met speciale OmniFlex™ technologie; het curved design is zo ontworpen dat de borstel perfect aansluit op de hoofdhuid.


Mijn mening
Ik vind het een goede ontwikkeling dat steeds meer merken duurzame producten ontwikkelen die er ook nog eens mooi uit zien. De nieuwste WetBrush is daar zeker een voorbeeld van. Ik ben erg benieuwd naar deze brush!

Verkrijgbaarheid: de WetBrush is verkrijgbaar in het roze en groen voor €16,95 bij onder meer Douglas en Ici Paris.

8 opmerkingen:

  1. Lijkt mij een fijne borstel, ik heb ook zo een soort borstel en die gaat zo gemakkelijk door mijn haar. Wat knap dat deze bio afbreekbaar is, ik hoop dat ze dit vaker gaan toepassen! Goede ontwikkeling!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De technische ontwikkelingen zijn echt ongeloofgelijk

      Verwijderen
  2. Ziet er wel heel tof uit zeg, klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne borstel denk ik. Zou wel wat voor mij kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze heb ik zelf niet, maar wel andere borstels van dit merk. Ze zijn echt super fijn

      Verwijderen
  4. Dat ziet er goed uit en wat een mooie vormgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit lijkt me een hele fijne borstel! En de kleur vind ik ook erg leuk, in dat mintgroen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...