zaterdag 19 oktober 2019

Review: spice it up! met essence

essence spice it up collectie
Het is eindelijk zo ver: de spice it up! collectie van essence ligt bij de Kruidvat in de winkel. Toen ik het persbericht zag, werd ik erg enthousiast van deze collectie. Vooral het oogschaduw palette en de lipsticks spraken mij aan. Ik was dus ook erg blij toen ik de gehele collectie afgelopen week in de winkel spotte. Het oogschaduw palette was in het echt net zo mooi als op de foto, dus die ging mee. Helaas waren er van de lipsticks geen samples, dus heb ik op de gok de kleur hote like chili gekocht. Is dat een goede gok geweest? Lees verder en je weet het!


eyeshadow palette spice up your eyes!
Kaneel, kerrie, saffraan en veel meer – de intense kleuren zijn te vinden in dit oogschaduwpalet. Met 18 verschillende tinten bieden de oogschaduws bijna net zoveel variatie als een kleurrijke kruidenmarkt en talrijke combinatiemogelijkheden. Of het nu voor een simpele look voor overdag is of juist voor een extravagante oogmake-up voor de avond, je fantasie kent geen grenzen met deze spicy kleuren. De tinten zijn perfect op elkaar afgestemd en geven matte of metallic effecten. Dankzij de kleurdiversiteit zijn de oogschaduws echt een pareltje! Adviesprijs €9,89


essence spice it up collectieLaat ik beginnen met de verpakking van dit palette. Het is tenslotte het eerste dat je ziet. Het is een langwerpige verpakking gemaakt van stevig karton en een magneet sluiting heeft. De verpakking is bordeaux rood met in gouden letters essence en spice it up! Ook zijn er diverse specerijen afgebeeld op de deksel: pepers, kaneel, nootmuskaat en nog vele andere. Het lijkt net of deze specerijen op het palette liggen. Het specerijen thema loopt door naar de binnenkant: deze is goudkleurig en bevat ook getekende afbeeldingen van allerlei specerijen. Het palette heeft geen spiegel, maar een leuke quote: spice on my eyes and everything nice. Erg origineel vind ik dit. De vormgeving krijgt van mij een dikke 10!


essence spice it up collectie
Het spice up your eyes! palette heeft maar liefst 18 (!!!!) kleuren. Volgens mij is dit het grootste palette dat essence ooit heeft uitgebracht! De oogschaduws hebben verschillende finishes: mat en shimmer. Dit vind ik altijd fijn, omdat je dan gevarieerde looks kunt maken. Alle kleuren zijn ook geïnspireerd op de verschillende specerijen:  veel verschillende bruin tinten, maar ook roodachtig licht roze. De kwaliteit is indrukwekkend: de pigmentatie is goed (al vind ik sommige kleuren een beetje op elkaar lijken als ze geswatched zijn, in het palette zelf is dit niet zo), er is wat fall out. Maar dat is vaker bij budget vriendelijke producten. De kleuren brengen prettig aan op het ooglid en zijn goed te blenden. 
essence spice it up collectie



matte lipstick hot like chilli
essence spice it up collectieSensueel chilipeper rood en een zoete beskleur – de nieuwe matte lipsticks verzekeren je van lippen om te zoenen. De lipsticks in mooie, matte tinten hebben een sterke en langhoudende dekking. Samen met de geurende nagellakken vormen ze een dream team voor perfect gecoördineerde nagels en lippen. Adviesprijs €2,39


Doordat er geen testers waren, moest ik afgaan op de kleur van de huls. Ik koos voor hot like chilli. En dat is een goede keuze geweest. Maar laten we eerst naar de verpakking kijken. Deze is mooi rood en laat gelijk zien welke kleur lipstick je kunt verwachten. De huls voelt ook wat matte aan, erg bijzonder. En past mooi bij de lipstick zelf die ook mat is. Op de huls staat in mooie fancy gouden letters essence, spice it up! matte lipstick en wat decoraties. De lipstick brengt erg fijn aan. Ook hier weer is de pigmentatie erg goed. Volgens het persbericht heeft de lipstick een sterke en langhoudende dekking. Toen ik dit las, was ik wat sceptisch. In mijn ervaring zijn budget vriendelijke lipsticks niet lang houdend. Maar ik het bij deze lipstick is het zeker het geval! Een kopje thee, twee koekjes, een glas water en een uitgebreide lunch overleeft deze lipstick zonder enkel probleem! Hij geeft wel wat af, maar na de lunch was er maar weinig lipstick echt van mijn lippen afgesleten! En dat had ik niet verwacht!

Mijn mening

Al bij het lezen van het persbericht was ik enthousiast. En dat ben ik nog steeds. Het oogschaduw palette is erg mooi en zeker een aanvulling op mijn collectie. Als je al veel paletten hebt met bruine tinten, dan is dit palette niet perse een must. De lipstick is echt een aanrader, de kleur is niet alleen mooi, maar het blijft ook erg netjes zitten de gehele dag.






4 opmerkingen:

  1. Mooie herfstkleuren en ook de lipstick is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit palette past zeker bij dit seizoen. De lipstick is favoriet. Had niet verwacht dat het zo'n goede kwaliteit zou zijn

      Verwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: MAC Connect in Colour Future Flame

Een tijdje geleden heb ik een make up session gevolgd bij de MAC Pro Store in Amsterdam. Ik wilde graag leren om een smokey eye te maken (bi...