vrijdag 18 oktober 2019

Review: Action gezichtsmaskers

Action is een winkel waar ik graag kom. De laatste tijd kijk ik ook vaak bij de make up producten. Soms zitten er hele fijne producten bij, maar soms ook missers. Tijdens mijn laatste bezoekje viel mijn oog op de gezichtsmaskers. Kleurrijk en met een vrolijke print. Mijn interesse was gewekt! Ik koos uiteindelijk voor drie verschillende Koreaanse sheet maskers: eentje met witte truffel, een met honing en eentje met avocado. Zijn het aanraders? Lees snel verder en je weet het!

Sheet mask with white truffle
Action Sheet mask with white truffleHet eerste Koreaanse sheet maskers dat ik ging gebruiken was het masker met witte truffel.  Op de verpakking staat: helps smoothe dry skin. Ik heb een droge huid die altijd wel wat extra zorg en aandacht kan gebruiken. Maar wat doet witte truffel nu precies voor de huid?

Witte truffel werkt ontstekingsremmende en anti-veroudering. Maar het helpt ook de beschadigde huid te herstellen en zou zelfs fijne lijntjes en rimpels doen voorkomen! Ook zitten er verschillende vitamines in die er voor zorgen dat je een gezonde huidskleur krijgt. Als ik dit zo lees, dan lijkt de witte truffel wel een wondermiddel!

De verpakking is erg clean: licht blauwe achtergrond met donkerblauwe en zwarte accenten. Verder staat er een grote foto van een witte truffel op de verpakking en een tekening van een vrouwen gezicht die het masker aanbrengt. Wat de verpakking exotisch maakt, zijn de Koreaanse worden op de verpakking.

Het sheet masker moet je 15 tot 20 minuten op jouw gezicht doen. Een perfect momentje om op de bank te liggen en een goede lp te luisteren als je het mij vraagt. Ik heb het masker 15 minuten laten zitten, omdat ik toch altijd een beetje bang ben dat mijn huid niet heel goed reageert op een van de ingrediënten. Dit was gelukkig niet het geval. Na 15 minuten haalde ik het masker van mijn gezicht en masseerde ik het overgebleven serum in op mijn gezicht en hals. Nadat alles was ingetrokken voelde mijn huid, zacht en glad aan. Geen extra roodheid, trekkerige of onrustige huid. Kortom: dit masker heeft gedaan wat het moest doen.

Face Sheet Mask Honey Extract
Deze verpakking vind ik erg schattig: honing geel met een getekend bijtje die honing aan het halen is. Door de vele Koreaanse woorden komt het exotisch over. Dit sheet masker heeft honing als hoofdingrediënt en moet kalmerend en hydraterend zijn.

Honing in huidverzorging kent een antibacteriële en desinfecterende werking. Ook worden onzuiverheden en vuil verwijderd door honing. En ook erg fijn: jouw huid voelt heerlijk zacht aan als je een honing masker hebt gebruikt. Als ik dit zo lees, dan zou dit een heerlijk masker moeten zijn.

Action Face Sheet Mask Honey ExtractFace Sheet Mask Avocado ExtractOok dit sheet masker moet je 15 tot 20 minuten op jouw gezicht laten zitten. Net zoals met het vorige masker, heb ik na 15 minuten het masker verwijderd en heb ik het overgebleven serum in gemasseerd in mijn gezicht en hals. In het begin ruikt het masker lekker, een beetje zoet. Deze geur vervliegt ook weer snel. Na de 15 minuten inweken en het overtollige serum in masseren, duurt het vrij lang voordat het dikke serum is ingetrokken. Eenmaal ingetrokken, voel ik geen verschil met voordat ik het masker gebruikt had. Mijn huid voelt niet zachter aan. Dit masker zal ik ook niet snel nog een keer kopen.

Face Sheet Mask Avocado Extract
Het derde sheet mask is uit dezelfde lijn als het honing masker. Dat is ook duidelijk terug te zien in de schattige vormgeving: alleen deze is groen met een blij kijkende avocado. En dat is ook gelijk het hoofdingrediënt.

Avocado is een geliefd ingrediënt in huidverzorging. Waarom? Alle huidtypen kunnen een masker op avocado basis aan. En ze zijn helemaal fijn voor een droge en gevoelige huid (ik word nu al helemaal blij als ik dit lees). De avocado hydrateerd je huid en zorgt dat onzuiverheden verdwijnen. Maar dat is nog niet alles! Er zitten ook allerlei antioxidanten in, zoals vitamine C en vitamine E. Zij zorgen er voor dat je huid soepeler wordt. En de vitamine E zorgt er zelfs voor de verschijnselen van huidveroudering kan verminderen. Dit klinkt echt als de heilige graal onder de maskers. Maar is ervaar ik dit ook?

De werking van dit masker is hetzelfde als die van het honing masker. Het serum dat op het masker zit is dun en trekt snel in in de huid. Ik heb het masker 15 minuten zijn werk laten doen en daarna het overtollige serum in gemasseerd. Na afloop voelt mijn huid zacht en gehydrateerd aan.

Mijn mening
Van de drie geteste maskers vind ik het eerste masker, Sheet mask with white truffle, het fijnste. Mijn huid voelde na afloop heerlijk aan. Van het honing masker had ik hoge verwachtingen, maar die viel erg tegen. Al met al zal ik ze niet nog een keer kopen, omdat ik fijnere maskers heb getest.

1 opmerking:

  1. Wat een leuke sheets maskers. Ik ben zelf meer van de maskertjes die je gewoon lekker moet smeren maar deze zien er top uit

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...