maandag 22 juli 2019

Review: Catrice Crystallized Eyeshadow Palette

Catrice Crystallized Eyeshadow Palette De herfst/winter 2019 update van het Catrice assortiment bevat ook meerdere oogschaduw paletten. Een van die palette is het Crystallized Eyeshadow Palette. Een kleurrijk oogschaduw palette met 10 bij elkaar passende oogschaduw pans.

Crystallized Eyeshadow Palette
Catrice Crystallized Eyeshadow Palette
#catricexcrystals! 
Kristal is de nieuwste trend in de beautywereld. De stenen hebben verschillende eigenschappen en hebben allemaal hun eigen kracht – net als deze twee nieuwe oogschaduwpaletten. Het op de amethist geïnspireerde palet symboliseert innerlijke kracht, moed en succes en spoort je aan je look kracht bij te zetten en professionele make-updoelen te bereiken. Het op rozenkwarts geïnspireerde paletet symboliseert het mysterie van vriendschap en liefde – de boodschap is ‘Share your best stories!’ om jouw creativiteit als een gepassioneerde make-up artiest te onthullen. Elk palet bevat tien hoog gepigmenteerde, zacht smeltende metallic kleuren en romige, matte tinten die gezamenlijk voor een krachtig resultaat zorgen. Deze lijn heeft twee oogschaduw palettes: Raise Your Voice, een palette met vooral bruine tinten, en Sister Of My Soul, een palette met roze tinten. Het palette dat ik ontvangen heb is het eerst genoemde.

Catrice Crystallized Eyeshadow Palette
Swatches gefotografeerd zonder flits
Het palette is van paars karton met zilveren accenten. Het lijkt beetje op een amethist steen. Erg mooi als je het mij vraagt. Het palette heeft een magneet sluiting. Iets wat altijd erg handig is. Dan hoeft je niet bang te zijn dat het palette snel open valt. De binnenkant van het palette heeft een grote spiegel. Wat dit palette ideaal maakt om mee op vakantie te nemen. Om de oogschaduw pans te beschermen zit er een transpart vel over met de tekst Empower Your Look! Dit soort details vind ik altijd erg leuk. Het geeft net dat beetje extra. De vierkante oogschaduw pans zitten schuin in het palette, wat een speels effect geeft. Doordat ze schuin zitten, lijken de pans ook wel een beetje op gems. De kleuren in dit palette zijn voornamelijk aarde tinten: bruin en koperkleurig. Hierdoor springen de paarse (de kleur lijkt net een amethist, die dus ook zo genoemd is) en de blauwe oogschaduw er uit. De oogschaduws hebben allemaal een krachtige en positieve namen zoals proud, goal digger en  courage. De tinten zijn metallic en mat, wat een spannende combinatie is. De oogschaduw is romig met een beetje fall out. De pigmentatie van de metallic kleuren zijn erg goed, die van de lichte matte kleuren is wat minder. Maar dat is vaker zo. De kleuren zijn op de oogleden goed op te bouwen en blenden fijn in elkaar over, zonder een nieuwe kleur te creëren.
Catrice Crystallized Eyeshadow Palette
Swatches gefotografeerd met flits

Mijn mening
Ik ben enthousiast over dit oogverblindende oogschaduw palette. De kleuren zijn draagbaar en onderling goed combineerbaar. De pigmentatie is goed en het palette zelf is een pareltje om te zien. Ik ga vrijwel zeker ook het andere palette kopen!

Voor deze look heb ik goal digger (op het bewegende ooglid), crystal (in de crease) en strenght (de outer eye corner) gebruikt. Verder draag ik de nieuwe mascara Eyeconista Lash Millionizer Volume Mascara Waterproof, de Blush Glowing & Multicolour in de kleur It's Wine O'Clock. Op mijn lippen draag ik Most Flattering Petal Pink uit de Demi Matt Lipstick lijn.






Voor deze look heb ik gekozen voor courgage in de crease, goal digger op het bewegende ooglid en proud  in de outer eye corner en  Eyeconista Lash Millionizer Volume Mascara Waterproof




Benieuwd wat er nog meer vanaf augustus bij Kruidvat in de winkel ligt?  Lees dan een van deze artikelen en je weet het: Visual Wow & EffectsClean IDUltra PreformanceColour & Care

* Disclaimer: dit artikel bevat producten dat ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet* 

2 opmerkingen:

  1. Het lijkt inderdaad op Amethist nu je het zegt, heel mooi! De pigmentatie vind ik ook prima, je hoeft niet snel bang te zijn dat je plots een heel heftige kleur op je oogleden hebt en je kan kleuren makkelijker opbouwen dan dat je het andersom moet doen. Mooie review!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je. ik vind het altijd fijn als de kleuren goed opbouwbaar zijn

      Verwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...