maandag 10 december 2018

Merk in de spotlight: Sephora

Deze abri's kwam je
 in de hele stad tegen
Zou gauw een beautylover de naam Sephora hoort, gaat het beautyhart sneller kloppen. Het is Dé plek om mooie high end merken te kopen die niet in Nederland te koop zijn. Helaas zit Sephora niet (meer) in Nederland, maar gelukkig kan je via de Franse website alles bestellen. Of je gaat een dagje naar Parijs of Lille, waar grote filialen van Sephora zijn. Of je gaat zoals ik een dagje naar Duitsland, in mijn geval Düsseldorf, waar in Galleria Kaufhof een Sephora shop-in-shop zit.


Ik had zoveel verhalen gehoord over deze make up hemel, dus toen ik hoorde dat ik een dagje naar Duitsland zou gaan, ben ik gelijk gaan kijken of er een Sephora zit. En dat is zo! Verlekkerd heb ik op de website zitten rondneuzen. Jeetje, wat veel mooie merken en producten hebben ze daar ook! Om het mezelf 'makkelijk' te maken, had ik een lijstje gemaakt met producten die ik graag wil hebben. Ik heb er bewust voor gekozen om alleen producten van de eigen lijn Sephora Collection op mijn lijstje te zetten. Anders zou mijn lijst meer een boek worden! Maar dat kiezen was ook nog erg lastig. Uiteindelijk had ik een lijstje met diverse lipsticks uit de lipstories lijn (die verpakkingen zijn geweldig) en uit de Rouge Matt lijn. Maar ik heb ook de Kiss me balm  en Matte lippencreme er op gezet. Zelfde geldt voor een oogschaduw palette met de naar  Cookie Palette in de kleur  Donut, twee blushes (ook weer met een schattige verpakking) met cute namen als Miss Flirty en Miss Secretive.




Toen we de U-Bahn halte uitstapte, stonden we direct voor de Sephora. Enthousiast liep ik direct naar binnen. Nou ja, lopen. Meer schuifelen. Zo druk was het. Ik was blij dat ik een lijstje had gemaakt en gericht kon zoeken, anders zou ik er nu nog staan! Ze hebben zo veel mooie merken en producten die hier niet te koop zijn. Omdat ik maar even in de winkel kon kijken, ben ik gelijk naar het deel gelopen waar Sephore Collections  lag. Gewapend met mijn lijstjes liep ik alle producten af. Helaas hadden ze niet alle producten en sommige kleuren lipstick vielen me tegen. Maar uit eindelijk ben ik goed geslaagd al zeg ik het zelf!


Sephora CollectionHet Donut oogschaduw palette. De kleuren zijn echt kleuren die ik graag draag en de verpakking is echt te schattig met die knipoog. Wat ik ook leuk vind aan dit palette, is dat er een ooglook bij staat die je met dit palette kan maken.

Twee lipsticks uit de Lipstories lijn. Natuurlijk moest ik een rode matte lipstick meenemen. Ik koos voor de kleur A little magic. En ik koos een lipstick die uit mijn comfort zone ligt: een metalic/glitter roze lipstick met de naam Coconut grove. Wat ik wel jammer vind van deze lipsticks is, is dat de dop van karton is. Erg kwetsbaar als je het mij vraagt.

En als laatste kocht ik een blush stick. Ik gebruik regelmatig poeder blush en dit concept kende ik nog niet. Een goede reden om het te kopen. En de verpakking is ook weer te schattig voor worden met een gezichtje er op. Ik had twee kleuren blush op mijn lijstje staan: een roze en een orangje-achtige. Helaas waren er geen samples dus heb ik op de gok de roze blush gekocht: Miss Secretive.
Sephora Collection

Mijn eerste ervaring met Sephora is positief. De komende week ga ik al mijn nieuwe producten uit te testen en reviews over schrijven. Ik zag dat Sephora ook in Aken zit. Misschien een leuk uitje voor de zomer?


4 opmerkingen:

  1. Wat een goede tip! Ik wist niet dat Sephora ook in Duitsland zat! Ik kom nooit verder dan de DM drogist daar... Wat een prachtig palette en een blush stick vind ik vaak fijner dan poeder. Ik ben benieuwd hoe die jou bevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zitten niet in elke stad. Op de website van Sephora Duitsland staat een mooi overzicht. In Aken zit ook een Sephora. Dank je. De kwaliteit van de oogschaduw is goed. Ik ga van de week de blush stick testen. Ik zal er ook een review over schrijven.

      Verwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...