dinsdag 14 november 2023

Review: Olcay Gulsen Beauty Lip Oil

Review Olcay Gulsen Beauty Lip Oil
Tegenwoordig brengen veel merken een lip oil uit. Zo ook Olcay Gulsen Beauty. En daar ben ik echt heel blij mee! Ik vind een lip oil namelijk een van de fijnste lip verzoringsproducten. Je lippen worden niet alleen verzorgd, maar krijgen ook een mooie glans en een subtiele kleur. Olcay Gulsen Beauty heeft maar liefst 4 (!!!!!) tinten lip oil uitgebracht. Nou ja, eigenlijk vijf. Maar deze vijfde was exclusief voor de advent kalander. Benieuwd naar mijn ervaring met de lip oil van mijn favoriete Nederlandse merk? Dan moet je zeker deze review lezen!


Lipgloss versus lip oil

Voordat ik meer vertel over de lip oil van Olcay Gulsen Beauty, wil ik eerst even kort stil staan bij het verschil tussen een lipgloss en een lip oil. Veel mensen halen beide namelijk door elkaar of denken dat beide producten hetzelfde zijn.


Review Olcay Gulsen Beauty Lip Oil
Een lipgloss is echt een cosmetisch product: het geeft de lippen een glans en geeft de lippen een andere kleur. Daarbij is en lipgloss dik van textuur en is het plakkerig. Ook heeft het een korte draagtijd: je moet vaker bijwerken om de kleur te behouden. Een lip oil is meer een huidverzorging. Dankzij allerlei voedende en hydraterende ingrediënten worden de lippen verzorgd. Qua textuur is het licht gewicht (je voelt het haast niet liggen op de lippen) en daarbij heeft het een langdurige hydraterend effect.

Nu bestaan er ook lipglosses met skincare ingredienten, maar het hoofddoel van de lipgloss is de lippen kleur en glans geven.



Olcay Gulsen Beauty Lip Oil

Dit zegt OGB zelf over hun nieuwste product:

Creëer een high shine effect zonder je lippen uit te drogen met de Olcay Gulsen Beauty Lip Oil in Juicy. Met de kleur van een gloss en de glans van een olie is het de perfecte mix tussen beide.
De non-sticky formule smelt bij applicatie op de huid voor een superzachte en smooth finish. De olie zit boordevol verzachtende ingrediënten die de lippen hydrateren en comfortabel aan laten voelen, waardoor velletjes en gebarsten lippen worden voorkomen. Naast de verzorgende voordelen heeft dit product een plumping effect en geeft een glass lips-look.

Review Olcay Gulsen Beauty Lip Oil
Op het eerste gezicht lijken de lip oils op flesjes nagellak qua vormgeving: een doorzichtig flesje met een gouden dop. Op het flesje staat Olcay Gulsen Beauty. De applicator is qua textuur en vorm vergelijkbaar met een lipgloss applicator, maar dan een stuk groter. Hierdoor kan je gemakkelijk de lip oil aanbrengen op de lippen. De lip oil voelt aangenaam op de lippen. Ik heb echt het gevoel dat mijn lippen verzorgd en gehydrateerd worden. De houdbaarheid is erg goed. Langer dan een lipgloss zelfs! En ook niet geheel onbelangrijk: het kleeft totaal niet. Iets wat je soms nog wel eens kunt hebben met een lipgloss.


Review Olcay Gulsen Beauty Lip Oil
Er zijn maar liefst vier tinten: Juicy (transparant roze), Spirit (perzik), Bella (rozebruin) en Bubble (koraal). Van subtiel tot knallend. Voor ieder wat wils dus! Sommige kleuren lijken heftig in de verpakking, maar vallen heel erg mee op de lippen. Mijn lippen hebben een mooie subtiele glans en een prachtige kleur. Wanneer je de getinte lip oil op heb, zie je echt een mooie kleur op je lippen!


Gebruik jij wel eens een lip oil?


Verkrijgbaarheid

De Lip Oil is verkrijgbaar online bij Olcay Gulsen en ze kosten €14,95 per stuk. Ook is er een set met de tinten Bella en Juicy  (€20,93) en er is een set met alle vier de tinten. Deze kost €41,86 


Als je via deze link wat besteld, dan krijg je maar liefst €5 korting op jouw eerste bestelling.


* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

12 opmerkingen:

  1. Zeker nu in het weer kouder wordt lijkt dit me ook een hele fijne verzorging voor de lippen. En een mooie kleur en verzorging. Een goede combinatie )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lijkt me een handig product nu de koudere dagen eraan komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Maar dit klinkt echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het in de zomer een tijdje geprobeerd en dat vond ik zeker erg fijn, maar de laatste tijd schiet het er weer wat bij in en gebruik ik alleen nog mijn lipgloss.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het nog nooit gebruikt, maar ik ben nu wel erg benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer wat geleerd, ik ga voor mezelf ook eens op zoek naar lip oil. 8k vind de oranje tint van Olcay er mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Ik dacht eerst inderdaad dat het nagellak was. De kleurtjes zien er wel goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, eigenlijk nooit, maar het lijkt mij erg fijn. Vooral nu in de wintermaanden. De kleuren zijn ook erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik gebruik nooit een lip oil, vroeger wel. Ik ben wel helemaal verknocht aan mijn Purol lipbalm.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmmm, volgende keer ga ik dus niet meer voor een gloss maar een oil.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb alleen nog maar lipgloss en lipsticks gebruikt, toch maar eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lip oil klinkt niet heel fijn, maar juist ook plakkerig (want: olie). Je schrijft dat je het bijna niet voelt zitten, dus daar ben ik wel erg benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: SLA PARIS Sunlit Liquid Contouring Skin Touch Cappuccino

Het contouren van jouw gezicht kan je met vele verschillende producten doen, zoals met poeders of met een stick . Maar je kunt ook een vlo...