vrijdag 5 augustus 2022

Schoonheid in de kunst: Salvador Dalí

Naast beauty ben ik ook dol op kunst. En soms komen deze twee samen. Een prachtig voorbeeld hier van is de Spaanse kunstenaar Salvador Dalí. Tijdens een tentoonstelling over zijn werk kwam ik er achter dat hij niet alleen campagne poster voor verschillende beauty merken heeft ontworpen, maar ook parfums en make up. Het leek me leuk om samen met jullie de beauty wereld van Dalí te ontdekken. Ga je mee?

Schiaparelli Shocking Radiance parfum

In 1943 ontwierp Dalí een reclame poster voor het parfum Shocking Radiance van het Italiaanse merk Schiaparelli. Het was niet echt een parfum in de traditionele zin van het woord: het was meer een olie die je kon gebruiken om je gezicht mee schoon te maken én die ook nog een lekkere geur had. Deze advertentie die Dalí ontworpen had, kon je terug vinden in het legendarische modeblad Vogue.


Marquay Parfumeur Paris Rock n' Roll parfum

We blijven even in de parfums hangen.  In de jaren '50 ontwierp Dalí het de advertentie en de flacon voor het parfum Rock n' Roll van Marquay Parfumeur Paris


Bird in Hand

In 1950 ontwierp Dalí een van mijn favoriete producten die ik op de tentoonstelling tegen kwam: Bird in Hand. Deze schattige vogels heeft in zij hoofdje een lipstick zitten. De staart is een pillendoosjes en onder de vleugels zit een poederdoosje met een spiegel.De bijhorende advertentie kon je terug vinden in een van mijn favoriete magazines: Vogue.


Al deze producten kan je nog (leeg) kopen, maar dan betaal je wel de hoofdprijs. Wil je toch een Dalí beauty item, maar voor een leuk bedrag? Zijn parfums zijn nog steeds te koop onder andere bij Notino.


Wist jij dat Dalí ook beauty producten heeft ontworpen?

5 opmerkingen:

  1. Ik heb nooit geweten dat Dali ook beauty producten heeft ontworpen, leuk om te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere tentoonstelling en wat leuk die verbinding met beauty! Past inderdaad perfect bij je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa tof he. Maar die man heeft in zijn leven zo enorm veel gemaakt, hoge productie! Ik vind Bird in Hand ook te gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik ken hem alleen van zijn kunstwerken en moet eerlijk zeggen dat veel van zijn werk mij ook niet zo aanspreekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke combinatie van beauty en kunst inderdaad! Ik vind de kunst van Salvador Dali altijd heel mooi en bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: MAC Connect in Colour Future Flame

Een tijdje geleden heb ik een make up session gevolgd bij de MAC Pro Store in Amsterdam. Ik wilde graag leren om een smokey eye te maken (bi...