dinsdag 4 mei 2021

Review: NYX Shine Killer Primer

Review NYX Shine Killer Primer
Vorig jaar schreef ik een review over de NYX Professional Makeup Shine Killer primer. Begin dit jaar heeft NYX Professional Makeup deze primer een make over gegeven. Niet alleen de verpakking ziet er iets anders uit. De primer zelf ook. Hoogtijd voor een nieuwe review dus! 

NYX Professional Makeup Shine Killer
Eerder dit heeft NYX Professional Makeup alle primers een make over gegeven en vernieuwd! Zo ook de Shine Killer primer. Dit is wat ze zelf zeggen over de vernieuwde Shine Killer: Shine Killer Primer van NYX is verrijkt met houtskool, dat bekend staat als een olie absorberend ingrediënt. De primer matteert de huid en controleert de overtollige glans om het perfecte canvas voor de make-up applicatie te creëren. De formule lijkt zwart als deze uit de tube komt, maar wanneer deze verdeeld wordt over de huid zal deze transparant opdrogen, dus schrik niet!

Review NYX Shine Killer Primer
De tube lijkt op het eerste gezicht niet heel anders te zijn: alleen het letter type dat ze gebruiken voor
Shine Killer is anders. Ook is de tube iets langer en platter. Het grootste verschil zit in de tube zelf! Waar de Shine Killer primer eerste een transparante gelachtige primer was, is het nu een zwarte gelachtige primer! Dat was wel even schrikken kan ik je vertellen! De zwarte kleur dankt de primer aan een nieuw ingrediënt: houtskool. In eerste instantie lijkt dat een vreemd 
ingrediënt, maar bij nader onderzoek komen er diverse voordelen voor de huid naar voren. Zo absorbeert houtskool olie, matteert het de huid en verminderd het dofheid van de huid. Een perfect ingrediënt voor een primer als je het mij vraagt!

Review NYX Shine Killer Primer
Zoals ik al eerder schreef, de Shine Killer primer is zwart van kleur. Als je de primer eenmaal hebt aangebracht op de huid en goed hebt ingesmeerd, dan zie je er niets meer van! NYX Professional Makeup adviseert een paar minuten te wachten met foundation aanbrengen, zodat de primer goed kan intrekken en zijn werk doen. Ik heb zelf een droge huid, maar toch vind ik deze primer aangenaam, het vult de poriën van mijn huid goed op, waardoor mijn foundation mooi op mijn huid terecht komt. Ik merk dat mijn foundation met deze primer goed blijft zitten.

Review NYX Shine Killer Primer
Mijn mening
Ik was in het begin wat huiverig om de NYX Professional Makeup Shine Killer primer te gebruiken. Dit vanwege de zwarte kleur. Maar de huiverig was nergens voor nodig. Eenmaal aangebracht is de primer transparant. Deze primer zorgt er voor dat mijn poriën goed worden opgevuld en zorgt er voor dat mijn foundation de hele dag netjes op zijn plek blijft zitten.

Heb jij deze primer al eens gebruikt?

Verkrijgbaarheid: de NYX PROFESSIONAL MAKEUP Shine Killer Primer is te koop bij geselecteerde filialen van Douglas en Etos. Natuurlijk is de primer ook online bij beide winkels te koop, alsmede bij Wehkamp, Bol.com en Boozyshop. De adviesprijs voor de Shine Killer Primer is €15,31

* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

10 opmerkingen:

  1. Nee nog nooit. Ik moet zeggen dat de naam en de verpakking van deze mij ook wat minder aanspreken. Killer... Ik weet niet....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahah dit was ook precies mijn reactie. Ik dacht bij het woord Killer ook: ooh jeetje, moet dit op je gezicht? 🙈😂
      In ieder geval fijn te vernemen dat het zijn werk bij jou gedaan heeft !!

      Verwijderen
  2. Mijn dochter heeft ook een houtskool product tegen puistjes. Ze is er erg tevrerden over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze wel eens voorbij zien komen. Zelf nooit gekocht omdat ik het product ook nooit gebruim.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat apart zo zwart! De verpakking ziet er ook al zo stoer uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze lijkt me echt ideaal voor de vette t-zone! Apart dat 'ie zwart van kleur is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zwart?!? Dat lijkt mij zeker even spannend. Wat goed dat het bij het inmasseren helemaal niet meer zichtbaar is. Dat moet ook wel natuurlijk als primer. Ik gebruikte iedere dag een primer (zonder foundation overigens, alleen over mijn dagverzorging) dus daar zou ik wel weer eens een gewoonte van kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zwart?!? Dat lijkt mij zeker even spannend. Wat goed dat het bij het inmasseren helemaal niet meer zichtbaar is. Dat moet ook wel natuurlijk als primer. Ik gebruikte iedere dag een primer (zonder foundation overigens, alleen over mijn dagverzorging) dus daar zou ik wel weer eens een gewoonte van kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat het ook een match is voor je droge huid!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De zwarte kleur zou me ook tegenstaan. Maar waarom weet ik niet. Goed om te weten dat het nergens voor nodig is

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...