vrijdag 23 oktober 2020

Merk in de spotlight: Barry M

Het is jullie vast wel opgevallen dat ik dol ben op Britse beauty merken. Vandaag staat er een weer Britse favoriet van mij in de spotlight: Barry M.





Ontstaansgeschiedenis Barry M
Dit mooie Britse merk is opgericht in London (is het jullie ook opgevallen dat veel Britse make up merken ontstaan zijn in London?) in de jaren '80 door een man genaamd, je raad het vast wel, Barry Mero. Hij verkocht al make up, maar hij merkte dat zijn klanten niet konden vinden wat ze zochten. Dus is Barry die make up gaan ontwikkelen en verkopen waar zijn klanten opzoek naar waren. En wat zochten zijn klanten dan? Kleurrijke make up. Opvallende make up. Sinds de oprichting in 1982 staat het merk bekend om kleurrijke make up dat dierproef vrij is en in veel gevallen ook geschikt voor veganisten. In de begin dagen was Barry M vooral geliefd bij punkers, goths en aanhangers van de new romantic beweging. Tegenwoordig is Barry M nog steeds het merk voor kleurrijke make up. Kenmerkend voor de make up van Barry M is dat de make up trendy is, maar zonder kwaliteit in te leveren! In 2014 is Berry Mero overleden en sinds die tijd staat zijn zoon, Dean Mero, aan het hoofd van dit geweldige merk. Regelmatig komt het merk ook met oogschaduw paletten waar mee ze goede doelen steunen.

Mijn Barry M collectie
barry mDit geweldige merk is helaas alleen in Engeland in de winkel te koop, onder andere bij Boots en Superdrug. In Nederland wordt Barry M helaas niet in de winkel verkocht. Erg jammer vind ik dat. Maar aan de andere kant, het is wel een goede reden om naar Engeland te gaan! Online is Barry M te koop via o.a. de eigen websites en diverse beauty webshops. Ik loop liever geen make up online, omdat de kleuren soms in het echt net wat anders zijn dan op de foto's online.

Mijn Barry M collectie is nog bescheiden: drie lipsticks, één liquid lipstick met bijpassend lippotlood, oogschaduw palette, twee mascara’s (deze zijn ondertussen al op) en nagellak. Ik hoop volgend jaar weer naar Engeland te gaan en ik weet zeker dat ik mijn collectie Barry M daar weer kan gaan uitbreiden!

Wat is jou favoriete Barry M product?

18 opmerkingen:

  1. Volgens mij heb ik nog nooit een product geprobeerd van Barry M. Ken het merk wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had er nog nooit van gehoord, waarin vind je ze boven andere merken uitsteken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prijs/kwaliteit verhouding plus originele samenwerkingen

      Verwijderen
  3. Make up die dierproef vrij is moet de toekomst zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog nooit van gehoord! Maar klinkt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken dit merk helemaal nog niet. Wel mooie kleurtjes allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken het hele merk niet. Maar ik heb wel een tripje naar londen op de planning staan. tenminste, even afwachten of dat nog doorgaat allemaal.
    Maar als, dan zal ik zeker eens rondkijken nar dit product

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat het doorgaat! Ik heb de mijne moeten annuleren :(

      Verwijderen
  7. Ik ken het merk niet maar het ziet er allemaal wel erg goed uit
    Corrina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan ze echt aanraden, vooral de lipstick

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jammer dat je het product alleen in Engeland kan kopen

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...