woensdag 1 april 2020

Review: Pixi From Head to Toe Glow-y Powder

Pixi From Head to Toe Glow-y Powder
Pixi is een Brits cult merk dat ik veel op Instagram voor bij zie komen, maar ik had er nog niets van in mijn collectie. Ik was wel heel benieuwd naar dit merk. Op Instagram won ik een wedstrijd met een aantal Pixi producten uit de Pixi Pretties collectie. Super blij en met veel plezier heb ik alles uitgebreid getest en ik moet zeggen: ik ben fan! Het eerste product dat ik aan jullie wil laten zien, is het Pixi From Head to Toe Glow-y Powder in de kleuren Fetch en Wednesdays.

Pixi From Head to Toe Glow-y Powder
Pixi From Head to Toe Glow-y Powder Fetch
Pixi From Head
to Toe Glow-y Powder
in de kleur Fetch
De Pixi From Head to Toe Glow-y Powders zijn onderdeel van de Pixi Pretties collectie. Deze collectie bestaat uit een aantal producten die door internationale beauty influncers zijn ontwikkeld. De Glow-y Powders zijn bedacht door Jen Chae. Op sociale media ook wel bekend onder de naam frmheadtotoe. Nu moet ik bekennen dat ik nog nooit van haar (of de andere Pixi Pretties) heb gehoord.

 Ik heb twee Pixi From Head to Toe Glow-y Powders gewonnen. De eerste is Fetch, een beetje shimmering brons, en de tweede is Wednesdays, een roze/paarse shimmering. Op de website van Pixi worden de poeders als volgt omschreven:  This silky soft radiance powder adds a touch of glow & sheer soft colour for perfectly highlighted features. Natural mineral powder reflects light to brighten complexion.


Pixi From Head  to Toe Glow-y Powder Wednesdays
Pixi From Head
to Toe Glow-y Powder
in de kleur Wednesdays

De poeders zitten in ronde pastel groene (de iconische Pixi kleur) potjes met een transparante schroef deksel waarop staat Pixi + From head to toe. Op de onderkant van het potje staat de naam van het product, de kleurnaam en hoeveelheid product dat er in zit (voor de liefhebbers: 9,36 gram). Dat de deksel transparant is, vind ik fijn. Zo zie je in één oogopslag welke kleur je te pakken hebt. Ideaal voor als je meerdere van deze poeders in jouw collectie hebt zitten.


Je kan de poeders als highlighter of blush gebruiken. De kleur Fetch vind ik bij mij te donker als highlighter of blush bij mijn bleke huid, maar de kleur Wednesdays zou wel kunnen. Persoonlijk vind ik ze ook erg mooi als oogschaduw.

De kwaliteit van Pixi From Head to Toe Glow-y Powder is goed. Er is wel een klein beetje fall out, maar dat heb je al snel met poeder producten. De pigmentatie is zeer goed (zoals je op de foto's kan zien) en de poeders blenden fijn met de huid. Zoals ik al eerder zei, ik vind de kleuren te heftig als highlighter. Daarom gebruik ik ze als oogschaduw.




De bovenste swatch is een harde swatch gemaakt met mijn vinger, de onderste swatch is gemaakt met een kwast en is de Pixi From Head to Toe Glow-y Powder uitgeblend.

Pixi From Head to Toe Glow-y Powder
De bovenste swatch is Fetch
De onderste is Wednesdays
Mijn mening
Ik vind de Pixi From Head to Toe Glow-y Powder erg mooi. De pigmentatie is top, de poeders zijn makkelijk in gebruik en bovendien zijn de multifunctioneel. Zo kan je de poeders als highlighter, blush of oogschaduw gebruiken. Ik ben fan. Heb jij de Pixi From Head to Toe Glow-y Powder al geprobeerd?


Op mijn linkeroog heb ik Wednesdays
aangebracht en op mijn rechteroog
heb ik Fetch aangebracht





Verkrijgbaarheid: De Pixi From Head to Toe Glow-y Powder zijn online te koop op de website van Pixi voor £14.00 per stuk

17 opmerkingen:

  1. Leuk dat je de poeders voor verschillende doeleinden kunt gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he?1 Ook handig als je op vakantie gaat, dan hoeft niet je hele make up collectie mee

      Verwijderen
  2. Mooie review heb je ervan gemaakt. Ziet er uit als een fijn product.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn zo'n veelzijdige poeder! Lijkt mij ook een fijn product!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he?! Ook handig als je op vakantie gaat, dan hoeft niet je hele make up collectie mee

      Verwijderen
  4. Het ziet er heel mooi uit! En dat met een bril. Dat had ik niet verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Helaas zie je maar weinig beauty bloggers met bril. Daarom wil ik juist laten zien dat je ook met een bril toffe looks kunt maken

      Verwijderen
  5. Ja he?1 Ook handig als je op vakantie gaat, dan hoeft niet je hele make up collectie mee. Ze zijn niet goedkoop, maar de make up is echt super fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel handig , mooie kleuren en goede review heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie make-up product. Ik ben erg benieuwd naar dit merk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleuren! Ik zou ze zelf als blush gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: dagje Parijs de voorbereidingen

Vorig jaar ben ik een midweek naar Parijs geweest. Dat was me zo goed bevallen, dat ik dit jaar terug wilde. Nu is het met de Olympische Sp...