maandag 2 maart 2020

Review: essence WITCH SIDE eyeshadow palette

Review essence WITCH SIDE eyeshadow paletteVanaf maart ligt de lente/zomer 2020 collectie update van essence in de winkels. Enige tijd geleden heb ik een pakket gekregen met een aantal nieuwe producten. Met veel plezier heb ik deze voor jullie getest. Het product waar ik, en menig beauty lover, erg nieuwsgierig naar was, is het WITCH SIDE eyeshadow palette.  En laat ik deze nu net gekregen hebben! Met veel plezier laat ik jullie dit bijzondere palette zien.

essence WITCH SIDE eyeshadow palette
Review essence WITCH SIDE eyeshadow paletteJe zegt dat een heks iets slechts is? Wel, iedereen kan een goede of slechte kant kiezen met het nieuwe WITCH SIDE oogschaduwpalet met twee kleurcombinaties; een lichte en een donkere zijde. De 15 hoog gepigmenteerde matte- en glinsterende tinten en metallic ‘vlok’ nuances helpen bij het creëren van een draagbare of adembenemende, mystieke oogmakeup stijl. Ondeugend of lief – je hoeft niet maar één kant te kiezen! 


Review essence WITCH SIDE eyeshadow paletteWat het mooiste aan dit palette is, is de voorkant. Het is namelijk een 3D voorkant! De ogen kunnen open en sluiten zodat je twee mooi opgemaakte ogen ziet: het linker oog is donkere opgemaakt, het rechter oog licht. Of te wel: ondeugend en lief! Verder staat er op de deksel verschillende florale motieven in paars. En natuurlijk staat ook de merknaam (essence) en de naam van het palette (Witch Side) er op. Het palette sluit met een magneet. De binnenkant van het palette bevat een grote spiegel met daaromheen dezelfde florale motieven als de deksel. Het palette telt maar liefst 15 (!!!) oogschaduw pans. De zes linker pans zijn de ondeugende kant, de donkere tinten. De middelste drie zijn perfecte overgangstinten die bij alle kleuren goed te gebruiken zijn. De laatste zes tinten zijn lichte, liefelijke kleuren. Alle tinten hebben namen, die speels rondom de oogschaduw pans staan. Alle namen hebben natuurlijk een link met het heksen thema: haunted, amulet, supernatural, talisman, power, wicked. Dit soort details maken het net wat meer af.

Review essence WITCH SIDE eyeshadow paletteZoals jullie merken, ben ik enthousiast over de vormgeving. Maar ben ik ook enthousiast over de swatches?! Ja, de swatches  op mijn arm zijn top! De lichte kleuren moeten wat meer opgebouwd worden, maar dat is vaker zou. De pigmentatie van de donkere tinten en de shimmers is echt top. De tinten met de witte vlokken zijn echt prachtig, bijna metalic! Ze zijn echter wel wat korrelig, maar dat komt door de witte vlokken zelf.  De matte tinten zijn ook wel wat poederig. Als je dat op voorhand weet, dan kan je er wel goed mee werken (kwast aftikken, setting spray op jouw kwast doen). 
Review essence WITCH SIDE eyeshadow palette

Omdat de kleuren van de lieve kant mij het meeste aanspreken, heb ik een look gemaakt met deze kleuren. Ik heb de kleuren power, charm en enchangted gebruikt. De kleur charm moet echt goed opgebouwd worden. Toen ik deze kleur aanbracht met een kwast waar ik setting spray heb op gedaan, werd de kleur veel intenser. De kleur power vond ik lastig aanbrengen door de witte vlokken.

Mijn mening
Ik vind dit een erg mooi palette, maar wel een uitdaging om er looks mee te maken. De pigmentatie is wisselend 



Verkrijgbaarheid: essence WITCH SIDE eyeshadow palette is vanaf maart onder andere te koop bij Kruidvat voor €9,89

* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet* 

6 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig palette is het, de buitenkant is al geweldig. Die shimmerkleuren vind ik echt super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks dat het aanbrengen soms lastig gaat, ziet het resultaat er wel mooi uit! :)

    Liefs
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op dit palette! Zeker alleen al de verpakking!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: By Dash Beauty Mysterious Lip Gloss

Toen ik een klein meisje was, had mijn oma een groene lipstick maar als ze die op deed werden haar lippen niet groen, maar rood. Ik vond dat...