vrijdag 14 februari 2020

Review: Catrice Poreless Perfection Mouse Foundation

Review Catrice Poreless Perfection Mouse FoundationVanaf 10 februari ligt de halfjaarlijkse collectie update van Catrice in de winkel. Het belooft make up wise een mooie lente en zomer te worden! Enige tijd geleden heb ik een mooi perspakket gekregen met een aantal mooie producten. In dit pakket zat ook de Poreless Perfection Mouse Foundation in de kleur 010 Neutral Nude. Benieuwd of dit een goede kleur is voor? Lees dan snel verder!

Catrice Poreless Perfection Mouse Foundation
Review Catrice Poreless Perfection Mouse FoundationNo-make-up-look gezocht? De siliconenvrije Poreless Perfection Mousse Foundation is verkrijgbaar in vier kleuren, geeft de huid een egalere teint, verfijnt zichtbaar de poriën en laat een natuurlijk uitziende, matte finish achter. De lichte mousse formule blendt makkelijk en laat roodheid en kleine imperfecties verdwijnen. Voor een natuurlijke, gladde finish die fijn zacht aanvoelt. Als ik dit zo lees,word ik enthousiast. Dat het siliconenvrij is vind ik een mooie ontwikkeling. De kans dat je een slechte reactie krijgt op deze foundation wordt daardoor al een stuk kleiner. De belofte voor een egalere tint en een natuurlijk uitziende finish klinkt mij als muziek in de oren!

De Poreless Perfection Mousse Foundation zit in een witte tube met een nude etiket waarop de gebruikelijk gegevens staan: merknaam, productnaam en kleur. Maar ook dat de foundation schiliconenvrij is. De foundation zelf is een dikke substantie, een beetje vergelijkbaar met koekjesdeeg. Toen ik las dat het een mousse foundation was, had ik een iets romerigere substantie verwacht. Ik zag al direct dat het aanbrengen met een kwast niet zou werken. Zelfde geldt voor een sponsje. Daarom heb ik de foundation aangebracht met mijn vingers. Het kost even tijd om de foundation netjes en vooral gelijkmatig te verdelen. Ik moet zeggen: de dekking is goed. De rode plekken die ik op mijn wangen heb, die zie je niet meer. Wat mij direct op valt: kleur  010 Neutral Nude is te donker voor mijn bleke huid (misschien is deze kleur wel een goede match voor in de zomer?) én dat de Poreless Perfection Mousse Foundation niet geschikt is voor de droge huid. De droge plekken worden extra geaccentueerd door deze foundation.
Review Catrice Poreless Perfection Mouse Foundation
Mijn mening
In theorie klinkt dit als een fijne foundation, maar in de praktijk werkt de Poreless Perfection Mousse Foundation niet voor mijn droge huid. De foundation benadrukt de droge plekken extra. Heb je geen droge huid, dan zou dit zo maar een goede match voor jou zijn!


Verkrijgbaarheid: de Catrice Poreless Perfection Mouse Foundation ligt vanaf 10 februari bij onder meer de Kruidvat voor €6,99

Benieuwd naar de preview artikelen van de Catrice lente/zomer 2020 collectie update? Je kan ze hier vinden:
Surprise Effects & Colours & Finishes
Strong Preformance
Instant Natural Perfection & Ingredients 
Clean & Simple

* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet* 

2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat de lichtste kleur nog te donker voor mij is zo te zien. Maar ga toch eventjes kijken in de winkel.;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou best goed kunnen, vaak is de kleur range vrij klein

      Verwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: MAC Connect in Colour Future Flame

Een tijdje geleden heb ik een make up session gevolgd bij de MAC Pro Store in Amsterdam. Ik wilde graag leren om een smokey eye te maken (bi...