maandag 30 september 2019

Review: essence crystal power eyeshadow palette

Sinds begin september liggen de nieuwste essence producten in de schappen bij onder meer Kruidvat. Deze collectie bevat veel mooie producten. De komende tijd laat ik jullie een aantal van deze producten uitgebreid zien en vertel ik wat ik er van vind. Benieuwd welke producten ik ga uittesten? Dat kan je in dit artikel zien!


Dit was ook een van de producten waar ik erg enthousiast van werd. En lucky me! Het palette heb ik ontvangen om te reviewen!

crystal power eyeshadow palette 
Dit oogschaduwpalet geeft je je dagelijkse portie positieve vibes en laat je ogen stralen als kristallen. Het palet bestaat uit acht hoog gepigmenteerde glanzende kleuren en één matte tint. De zachte textuur is moeiteloos aan te brengen met een penseel of je vingers en is eenvoudig te blenden. Of je nu kiest voor rosé goud, groen, blauw or iriserend wit – dit palet laat je ogen stralen.  Adviesprijs € 5,99


Laat ik beginnen met de verpakking. Dat is tenslotte het eerste dat je ziet. Het oogschaduw palette is vierkant met in het midden een wit- zilveren cirkel waarin de naam van het oogschaduw palette staat en de merknaam.  Op de achtergrond zie je allemaal gekleurde kristallen met zilveren belijning. Echt een aanwinst voor de beauty tafel als je het mij vraagt. De kleuren van de verpakking laten gelijk zien welke kleuren er in het palette zitten. Dat vind ik altijd erg handig en essence heeft dit heel leuk gedaan met de kristallen. Het palette is van stevig karton gemaakt en heeft aan de binnenkant een vierkante spiegel. Spiegels maken een palette altijd zwaarder, maar ik vind het toch altijd handig. Zeker als je een palette mee op vakantie neemt.

Het essence crystal power eyeshadow palette heeft negen oogschaduw pans. Het palette bevat acht shimmering tinten en één bruine matte tint. De kleuren schitteren je tegemoet uit het palette. Alle oogschaduw tinten hebben een eigen positieve naam, zoals never give up en love yourself. Of wat te denken van  sparkle all day, good vibes only, reach for the stars, make it happen, chase your dreams, I've got the power en believe in mircales. Dit vind ik een erg leuk detail en past ook goed bij het positieve merk dat essence is.

Maar hoe is de pigmentatie? De swachtes op de arm zijn zien er goed uit. Maar hoe is dat op de ogen? Tijdens het aanbrengen merk ik dat er aardig wat fall out is. Gelukkig tik ik altijd de overtollige oogschaduw van mijn kwast, dus het kwam niet op mijn wangen terecht. De kleuren moet je echt opbouwen op het ooglid en ik heb gemerkt dat het blenden ook een uitdaging is. Maar dat kan ook mijn bleding skills liggen! Voor de look heb ik believe in mircales in de arcadeboog en een beetje op het wenkbrauwbot aangebracht. Vervolgens op het bewegende ooglid heb ik chase your dreams aangebracht en tot slot in de buitenste ooghoek de kleur I've got the power


essence crystal power eyeshadow palette


Mijn mening
Ik vind het palette er prachtig uitzien qua verpakking. Ook de kleuren oogschaduw in de pan zien er prachtig uit. Helaas vallen de kleuren wat weg op de oogleden en moet je ze echt goed opbouwen.  Het blenden is een uitdaging. Ik zou dit palette gebruiken als ik een snelle simpele look wil maken met één oogschaduw kleur.
De mascara die ik draag is WHAT THE FAKE,
de blush en highlighter komen uit het crystal
power blush  highlighter palette












* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet* 

1 opmerking:

  1. Ik vind de kleuren mooi maar niet allemaal mooi om met elkaar te combineren

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...