donderdag 11 oktober 2018

Ik hou van blauw, mijn eerste make up

Weet jij nog wat je eerste make up product was? Ik wel, sterker nog: ik heb ze nog. Niet dat ik ze gebruik, maar het is een leuke herinnering.

Hema Miss Helen Make UpToen ik elf jaar was, kocht ik mijn eerste make up van mijn zakgeld. Ik wist niet goed wat ik wilde kopen, maar ik wist wel welke kleur de make up moest hebben. Het moest in mijn favoriete kleur zijn. En die kleur was blauw. Vroeger kon je nog niet op veel plekken budget make up komen. De enige plek was eigenlijk de Hema. Dus ik daar heen om te kijken wat ze hadden. Niet veel. Ze verkochten toen der tijd het merk Miss Helen en het aanbod was lang niet zo groot en uitgebreid als het nu is. Na lang wikken en wegen koos ik een fel blauw oogschaduw potlood en om mijn look af te maken koos ik ook voor een metallic ijsblauwe lipstick. I loved it! Zo als je kan zien op de foto heb ik beiden vaak gebruikt.


Nu, 20 jaar later verkoopt de Hema nog steeds make up. En geloof het of niet, maar mijn oogschaduw potlood zit nog steeds in de collectie! Ik had toen als klein meisje al oog voor klassiekers!

Weet jij nog wat jouw eerste make up product was?

9 opmerkingen:

  1. Hey Tess, wat leuk nou ik ga je proberen te volgen hoor ;-), ik heb zoals je weet niet zoveel met make-up maar vind het wel leuk om jouw ervaringen te lezen.

    Vroeger, nog langer vroeger dan waar jij het over hebt ;-), had ik inderdaad ook make-up van de Hema, Miss Helen, klinkt bekend, maar ik had ook veel van Miss Sporty hahahha

    Tegenwoordig ben ik met een mascaraatje en een oogpotloodje klaar in mijn favoriete kleur zwart ...en soms, heeeeeeeeeeel soms doe ik eens gek en maak ik mij op, zoals gister met de bruiloft ;-) Maar op school mag je mij altijd poederen hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om je reactie te lezen! Ik heb een paar leuke en typisch Tessa blogs gepland staan. Wist je dat Miss Sporty nog steeds bestaat? Ik zal maandag de oogschaduw er van mee nemen. Met veel plezier maak ik je maandag op. Je zag er trouwens prachtig uit met de bruiloft!

      Verwijderen
  2. Hee Tess, ik weet nog wat mijn eerste Make upjes waren; een zwarte eyeliner en een wit oogpotlood.. ik heb ze niet meer maar nog wel een foto van wat het effect was 😱 verschrikkelijk.. bij onze 10 jarig vriendschaps jubileum zal ik hem meenemen 😂 ik ga met plezier je stukjes lezen!
    Kus Kaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kaar, daar ben ik nu wel heeeeeeeeeel benieuwd naar hoor!

      Verwijderen
  3. OMG heb je je eerst lipstick nog! 😅
    Mijn eerste makeup was zo'n lipgloss torentje, ook van Hema geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben echt een verzamelaar, dus mijn eerste make up kon ik gewoon niet weggooien. Die lipgloss torentjes kan ik me ook nog wel herinneren. Ik had ook een lipgloss telefoontje. Ook van de Hema

      Verwijderen
  4. Mijn eerste make-up die ik zelf kocht was een blauwe mascara van... Uiteraard de Hema!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hema was ook echt de enige winkel die vroeger betaalbare make up had. Tegenwoordig is er zo veel keus!

      Verwijderen
  5. Oh die heb ik ook nog gehad. Ik zat ook toen in een blauwe fase. Geweldig om terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: dagje Parijs de voorbereidingen

Vorig jaar ben ik een midweek naar Parijs geweest. Dat was me zo goed bevallen, dat ik dit jaar terug wilde. Nu is het met de Olympische Sp...