woensdag 15 maart 2023

Vintage Beauty: Rendez-Vous à Paris met Bourjois

Rendez-Vous à Paris  Bourjois
Vorig jaar kreeg ik voor mijn verjaar van een goede vriendin een prachtig cadeau voor mijn verjaardag: een set van de Rendez-Vous à Paris van Bourjois. Ze wist dat ik vintage make up spaar en vond dat dit set perfect voor mij is. Natuurlijk wilde ik meer weten over deze collectie. Jij ook? Lees dan vooral verder!




Bourjois Rendez-Vous à Paris collectie

De Rendez-Vous à Paris van Bourjois is in november 2009
November 2009. Met deze collectie viert het merk de schatten haar geboortestad Parijs. Centraal in deze collectie staan de iconische La 
Boîte Ronde: de ronde blush- en oogschaduwdoosjes. Elke doosje heeft op de deksel historische en poëtische schetsjes van iconische Parijs locaties en monumenten.


Rendez-Vous à Paris  Bourjois

De in Parijs opgegroeide kunstenares en illustratrice Nathalie Lété heeft alle illustraties gemaakt voor deze Bourjois collectie. Op de make up doosjes kan je de volgende iconiasche Parijs loacties vinden: Place Vendome, Opera Garnier, Arc de Triomphe, de Seine, de Eiffel Toren, de metro, de bekende cafe cultuur en de drukke Parijs Avenues.


De Rendez-Vous à Paris collectie van Bourjois bestaat uit verschillende nagellakjes, 5 oogschaduw tinten en 3 blushes.


Rendez-Vous à Paris  Bourjois
Ik heb zelf vier La Boîte Ronde gekregen die in een mooie groene doos zitten. Op de doos staat Rendez-Vous à Paris en Bourjois. In het midden is de Eifel Toren afgebeeld met daaromheen verschillende bloemen en vlinders. In mijn setje zit een blush in de kleur Lilas D'or (oranje tint) en drie oogschaduw tinten: Beige Rosé (baby roze), Argent (zilver/grijs) en Violet Absolu (paars). Het leuke is, de producten zijn ongebruikt en de originele kwastjes zitten er ook nog bij. Het blush doosje heeft een mooie afbeeldingen van de Parijse Metro. De oogschaduw Beige Rosé heeft op de deksel een plattegrond van Parijs er op. De oogschaduw Argent heeft de legenarische L'Opera op het doosje staan en de oogschaduw Violet Absolu heeft de statige Place Vendôme op het doosjes staan.


De set is al een hele poos niet meer te kopen en dat geldt ook voor de oogschaduw tinten. De blush is nog wel te koop.


Wat vind jij van deze set?

14 opmerkingen:

  1. Wat grappig! Ik gebruikte dit merk altijd in mijn tienerjaren. Vooral de roze oogschaduw was hier toen favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een originele verpakking met tekeningen van Parijs, dat is weer eens vwat anders

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken het helemaal niet maar het ziet er erg retro uit die verpakkingen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een prachtige set! Ik houd ook erg van vintage.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de tekeningen op de doosjes erg uniek en bijzonder

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave verpakking!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die paarse kleur is waanzinnig! Heel mooi. En ja, ik ken het merk heel goed. Van vroeger, maar ook van de 'club' oogpotloden die ik nog steeds gebruik. Bijna niet meer ergens te krijgen, maar via Douglas kan ik er nog een aantal vinden. Gris Techtronik vind ik een prachtige kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die paarse kleur is waanzinnig! Heel mooi. En ja, ik ken het merk heel goed. Van vroeger, maar ook van de 'club' oogpotloden die ik nog steeds gebruik. Bijna niet meer ergens te krijgen, maar via Douglas kan ik er nog een aantal vinden. Gris Techtronik vind ik een prachtige kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou het alleen al willen kopen uit nostalgie, want die tekeningen op het doosje zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een toffe collectie, leuk dat ze hiervoor hebben samengewerkt met een kunstenares.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het merk is mij onbekend maar het ziet er veelbelovend uit. Echt mooi dit.
    Groetjes,

    Sherry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bourjois vind ik echt een fijn merk, hij oogschaduw is altijd zo lekker zacht. Jammer dat dit niet meer te koop is! Als je van vintage makeup houdt, is het merk Benefit misschien ook iets voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie verpakkingen! Ook al gebruik ik het zelf niet, alleen daarom zou het al leuk zijn om ze te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig plaatje! Als het een schilderij was hing ik het zo aan de muur.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Masterclass: Nude look met By Dash Beauty

Een tijdje geleden ging By Dash Beauty live op Instagram. MUA Julia ging met verschillende By Dash Beauty producten een nude make up look ma...