maandag 8 april 2019

Merk in de spotlight: Urban Decay

Ik denk dat iedere beautylover er wel (minstens) één in de collectie heeft zitten: een Naked palette van Urban Decay. Ik leerde Urban Decay kennen via vriendinnen uit het buitenland. Ze hadden mij lipsticks gestuurd. Vanaf dat moment was ik verkocht. Het duurde echter nog een tijdje eer dat ik een Naked palette gekocht. Toen in het najaar van 2018 het Naked Cherry werd aangekondigd, was ik verkocht. Die moest ik hebben! Vanaf dat moment was ik verkocht. Wat een fijn merk!

Jullie weten dat ik dat geïnteresseerd ben in de achtergronden en ontstaansgeschiedenis van make up merken. Vandaag duik ik in de kleurrijke en edgy wereld van Urban Decay.

Midden jaren ’90 richtte Sandy Lerner Urban Decay op. In die tijd waren roze, rood en beige populaire kleuren. Als je iets anders wilde, dan was dat er niet. Daarom besloot Sandy in haar eigen, alternatieve, make up behoeftes te voorzien. Met behulp van David Soward (business mager) en Wende Zomir (een zakenvrouw die dol is op make up) was het in januari 1996 zo ver: de eerste Urban Decay producten waren een feit: 10 lipsticks en 12 nagellakjes. Inspiratie voor haar producten? Alles facetten van het stedelijk landschap. En met de slogan was het gelijk duidelijk waar het merk voor staat: Does pink make you puke? Tot op de dag vandaag is Wende betrokken bij Urban Decay als creartief directeur.

Urban Decay Naked Cherry Naked 3 oogschaduwUrban Decay blijft zich als merk ontwikkelen. En dat is niet in de laatste plaats dankzij de geweldige én prijswinnende verpakkingen en dankzij de steun van visagisten. Kenmerkend voor de Urban Decay gebruikers is dat ze een onafhankelijke geest hebben en een grote voorliefde voor innovatieve producten van hoge kwaliteit in experimentele kleuren. Of zoals ze zelf zeggen op hun website: Onze moeders zijn trots op ons. “Urban Decay” is niet langer een gekke naam voor een make-upbedrijf. En jonge vrouwen van nu hebben nog nooit een wereld gekend waarin ze geen paarse nagellak konden kopen. Missie geslaagd.

Wat ik zijn geweldig vind aan Urban Decay is de manier waarop ze zich presenteren op sociale media. Toen ze besloten hun eerste Naked palette uit de productie te halen, werd dat op een grootte en meeslepende manier aangekondigd. (tip: zoek het op Youtube naar dit afscheidsfilmpje) Wat ik ook te gek vind, is de vormgeving van alle producenten. En wat te denken van de out of the box namen.

Urban Decay Naked Cherry Naked 3 oogschaduwZelf heb ik Naked Cherry. Toen ik deze voorbij zag komen op Instagram wist ik gelijk dat ik dat palette moest hebben. En daar heb ik geen seconde spijt van. Het is echt een van mijn go to palettes. Dat geldt ook voor Naked 3. Ook de lipsticks zijn echt geweldig. Ik heb er inmiddels drie: Backtalk, Lair, Weirdo. Het nieuwste palette Naked Reloaded staat hoog op mijn wenslijstje. Net zoals de Naked Skin foundation en de All Night Setting spray. Ik heb namelijk veel goede dingen hierover gehoord.

Wat zijn jullie favoriete Urban Decay producten?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...