maandag 22 oktober 2018

Marilyn Monroe, een icoon

Ik denk dat elke vrouw wel een beroemde vrouw heeft die ze bewonderd. In mijn geval is dat Marilyn Monroe. Ze was niet alleen een prachtige vrouw om te zien, maar ze was ook erg intelligent. Beauty and brains! Veel mensen weten dit niet en dat is erg jammer.

In de zomer van 2017 was ik op vakantie in Finland. Ik heb toen de stad Tampere bezocht. In een van de musea in die stad was een tentoonstelling over Marilyn Monroe: Marilyn: A woman behind her roles. Het is een indrukwekkende tentoonstelling over deze geweldige vrouw. Op de tentoonstelling zag je veel van Marilyn haar persoonlijke bezittingen zoals kleding, scrips, foto’s en make up!

Er was één vitrine ingericht met de make up die Marilyn gebruikte. Ik vond het erg bijzonder om te zien welke producten en merken Marilyn heeft gebruikt om er zo fabuleus er uit te zien! Een van die producten die Marilyn in 1954 gebruikte zijn nepwimpers van Martha Lorraine. Andere producten zijn oogschaduw van Revlon en eyeliner van Elizabeth Arden. Op het gebied van skin care gebruikte Marilyn de producten van Erno Laszlo, zoals poeders, gezicht crème en lotion.

Ik heb wat zitten Google-en  en zo kwam ik er achter dat alle merken en producten die Marilyn gebruikte nog steeds te koop zijn!

Wie is jouw beauty icoon?

16 opmerkingen:

  1. wat grappig dat sommige merken nog steeds te koop zijn die zij heeft gebruikt, dat er niet iemand is geweest die dacht Hey ik hang daar een bekende naam aan zodat ze lekker verkocht worden en ik er veel aan verdien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ze nu had geleefd, dan had ze ongetwijfeld een eigen make up lijn. Tegenwoordig zijn er zo veel bloggers/vloggers/bekende mensen die hun eigen lijn op de markt brengen.

      Verwijderen
  2. mijn beauty icon? Audrey Hepburn, die ook nog eens heel elegant oud werd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb Marilyn altijd een mooie vrouw gevonden. Ik heb niet specifiek één voorkeur, maar Michelle Pfeifer en Meryl Streep heb ik altijd krachtige vrouwen gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat tof dat er nog steeds producten te koop zijn. Ik heb persoonlijk niet echt een beautyicoon eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist niet eens dat die merken nog te koop waren joh...super tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige expositie! Heel leuk. Wist niet eens dat Elizabeth Arden ook
    eyeliners had.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bijzonder dat sommige merken en producten die zij gebruikte nog steeds te koop zijn. Ik denk Lady Gaga als beauty icoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me een leuke expositie om te zien. Ik was groot fan van Marilyn toen ik jong was, mijn kamer hing vol met posters van haar (en van Madonna haha).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ps. Audrey Hepburn en Cate Blanchett als beauty iconen voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Audrey Hepburn and marilyn zijn wel mijn 2 grote voorbeelden vroeger spaarde ik alles van Marilyn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn om zo'n icoon in de kijker te zetten. Marilyn Monroe is veel te vroeg heengegaan maar anderzijds ook onsterfelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een tentoonstelling van Marlin zou ik ook interessant vinden.Van zo ' n bekende ster wil je meer weten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt nooit geweten dat dit nog te koop is! In Nederland of in het buitenland?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg mooie vrouw. Ik vind Audrey Hepburn en Marion Cotillard erg mooie elegante vrouwen, beiden ook met diepgang.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe gaaf en inspirerend! Ik weet eigenlijk heel weinig van Marilyn.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: dagje Parijs de voorbereidingen

Vorig jaar ben ik een midweek naar Parijs geweest. Dat was me zo goed bevallen, dat ik dit jaar terug wilde. Nu is het met de Olympische Sp...